دراکمن دلیل اصلی جذابیت این عنوان برای او را «نگفتن داستان به روش سنتی و اعتماد به مخاطب برای کشف رازها و داستان» ذکر کرد. به عبارت دیگر، دراکمن اشاره می کند که شاید تحت تأثیر آثاری مانند Elden Ring و Inside، در عناوین بعدی Naughty Dog شاهد تاکید بیشتری بر داستان سرایی محیطی خواهیم بود، هرچند در آثار قبلی آنها نیز از این نوع داستان گویی استفاده شده است.
دراکمن در پاسخ به این سوال که در سال 2022 مجذوب چه بازی ای شده است، گفت:
عناوینی مانند Elden Ring و Inside من را جذب کردند و من عاشق آنها شدم. دلیل اصلی این است که این بازی ها از داستان سرایی سنتی برای روایت داستان استفاده نمی کنند. قسمت اعظم داستان سرایی عالی The Last of Us در کات سین ها اتفاق می افتد، اما بخش قابل توجهی از آن از نظر محیطی و در قالب گیم پلی نیز روایت می شود. با حرکت در یک فضا، برداشتن اشیا و نگاه کردن به اطراف، گذشته این مکان را درک خواهید کرد. در حال حاضر بیشترین لذتی که از بازی ها می برم مربوط به عناوینی است که به مخاطبان خود برای درک داستان اعتماد می کنند و هر لحظه دست آنها را نمی گیرند. این چیزی است که من قصد دارم در آینده بیشتر روی آن تمرکز کنم. البته این بدان معنا نیست که دیگر دیالوگ و کات سین نخواهیم داشت، آنها ابزارهایی هستند که از آنها استفاده خواهیم کرد. در ناتی داگ با الهام از این موارد، قصد داریم رسانه را جلو ببریم و البته همه مخاطبان از رویکردی که در پیش گرفته ایم استقبال نمی کنند.
در پایان، دراکمن سه بازی زیر را به عنوان بهترین بازی های سال خود انتخاب کرد:
حلقه الدن
پرونده طلایی idle
بازماندگان خون آشام
در مصاحبه ای با واشنگتن پست، مدیر و رئیس استودیوی Naughty Dog، نیل دراکمن توضیح داد که چرا مجذوب الدن رینگ شده است و چگونه داستان او طرز تفکر جدیدی را در مورد بازی ها به تیم Naughty Dog آورده است. .