استودیوی Astronauts، سازنده بازی Witchfire، اخیرا توضیح داده است که چرا نمی خواهد بازی جدید خود را مانند یک شبیه ساز راه رفتن تولید کند.
این کمپانی مستقل در سال 2014 با ماجراجویی ترسناک Vanishing اتان کارتر به شهرت رسید و پس از انتشار این بازی به یکی از استودیوهای پیشرو در سبک شبیه ساز راه رفتن تبدیل شد. با این حال، پس از این پروژه، Sternats مسیر خود را تغییر داد و با بازی تیراندازی اول شخص فانتزی تاریک، Witchfire، مسیر جدیدی را در پیش گرفت. نسخه دسترسی زودهنگام آن در ابتدای سال جاری منتشر شد و توانست موفقیت خوبی را برای استودیو سازنده آن به ارمغان بیاورد. اما سوالی که پیش آمد این بود که چرا سازنده این بازی چنین تغییر بزرگی در سبک خود ایجاد کرده است.
طی آخرین مصاحبه آدریان چمیلارز یکی از بنیانگذاران Sternats با سایت GamingBolt اعلام کرد که دوران بازی های شبیه سازی پیاده روی برای اعضای این استودیو به پایان رسیده است. اگرچه این سبک می تواند تجربه بسیار خوبی را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد، اما محدودیت های گیم پلی باعث شد تا عنوانی در سبک جدیدی تولید کنند. از نظر او در این بازی ها مهارت خاصی لازم نیست و فقط به تماشای رویدادهای بازی بپردازید.
او همچنین اضافه کرد که هسته اصلی تیم قبلاً تیراندازی اول شخص سریعی مانند Painkiller و Bulletstorm ساخته بود و اکنون علاقه مند به بازگشت به همان مسیر است.
Witchfire در حال حاضر در مراحل اولیه خود است و فقط برای رایانه های شخصی موجود است و به نظر می رسد تنها ضعف آن کمبود محتوا باشد و اگر پشتیبانی در آینده کاهش پیدا نکند، می تواند به یک شوتر جذاب و پرسرعت تبدیل شود.