ناشر بازی GTA 6 یا Take-Two Interactive، بررسی های منفی بازی را موضوعی پرخطر می داند. این شرکت مسائل خود را در مورد تأثیر نقدهای منفی بازی بر تجارت با سرمایه گذاران در میان گذاشت.
اگرچه با رشد رسانههای اجتماعی مشاهده نقدهای منفی آسانتر شده است، اما از زمانی که پلتفرم برای ارسال نظرات بازیکنان ایجاد شد، داستان رشد کرده است. به عنوان مثال، در اوایل تا اواسط دهه 2010، استیم، پلی استیشن و ایکس باکس به گیمرها پلتفرم گسترده تری برای بیان نظرات خود دادند.
Take-Two Interactive در طول سال ها نقدهای منفی زیادی دریافت کرده است. از آنجایی که تأثیر نقدهای منفی ثابت شده است، این شرکت بزرگ بازی این فعالیت ها را یک خطر تلقی کرده است. با توجه به بایگانی K-10 Take-Two که جزئیات گزارش سال مالی قبل را شرح می دهد، تأثیر بررسی های منفی به وضوح قابل مشاهده خواهد بود. استفان توتیلو از Game File در حین بررسی پرونده 10-K 2024 Take Two با مقاله طولانی در مورد اهمیت دستیابی و حفظ رتبه های بالا در سیستم عامل های شخص ثالث مواجه شد. به خصوص که داشتن رتبه های خوب باعث جذب بازیکنان بیشتری می شود.
بنابراین «کمپینهای لکهدار» با هدف آسیب رساندن به رتبه بازی طراحی میشوند و در نهایت تأثیر بسزایی در ضرر و کاهش درآمد بازیکنان خواهند داشت. شرکت Take-Two باید با افزایش هزینه های بازاریابی با خطرات احتمالی این کمپین ها مقابله کند.
ناشر در پرونده خود تأیید کرد که کمپین های اعتراضی با هدف زیر سوال بردن محصول بوده و باید به عنوان یک موضوع تجاری جدی در نظر گرفته شود. با این حال، بازیکنان می توانند نقدهای منفی را صرفاً به دلیل عملکرد ضعیف بازی بنویسند، که پذیرفته شده است. سال گذشته، انتشار بی عیب و نقص Red Dead Redemption روی پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ به شدت مورد انتقاد قرار گرفت زیرا بازیکنان معتقد بودند که بازی مذکور یک ریمستر واقعی و رسمی نیست.
ناشر GTA 6 تنها غول بازی های ویدیویی نیست که بیشترین انتقادات منفی را متحمل شده است. در مواجهه با موج عظیمی از اعتراضات کاربران Steam، سونی مجبور شد در ماه می 2024 نیاز ورود به حساب کاربری PSN را در Helldivers 2 تغییر دهد.