مسئولان شعبه مالزی استودیو پلی استیشن مالزی (پلی استیشن استودیو مالزی) در مصاحبه ای به نقش خود در توسعه عناوین اصلی عرضه شده و معرفی نشده سونی اشاره کردند.
این بازوی استودیو پلی استیشن دو سال است که تاسیس شده است اما در همین مدت کوتاه نقش زیادی در مجموعه های بزرگ سونی داشته است. اکنون رئیس این شعبه حسنول هادی سامسودین (حسنول هادی سامسودین) و یکی از اعضای گروه هنرهای تجسمی پلی استیشن در سن دیگو به نام نیل اینگرام (نیل اینگرام) در مصاحبه ای با رسانه IGN که در کوالالامپور انجام شد. در دو عنوان، The Last of Us Part I و MLB The Show 2022.
امروزه استودیوهای پشتیبانی نقش مهمی در روند توسعه اکثر بازی های AAA ایفا می کنند و داشتن یک استودیوی اثبات شده مانند این در مالزی بخش بزرگی از کار سونی است. این رویکرد همچنین بخشی از سیاست های بازی جهانی سونی است و همانطور که نیل اینگرام می گوید، با این رویکرد، مانند سیاره ای است که در ساخت بازی ها شرکت می کند.
تاکنون مشارکت اندکی داشته ایم. وقتی شروع کردیم، تیم خیلی کوچکی داشتیم. بیشتر کاری که ما انجام می دهیم شامل توسعه دارایی برای بازی هایی مانند MLB است. سرنخ هایی به نام Death Hints در The Last of Us Part I وجود دارد که به بازیکنان راه را در موقعیت های مختلف نشان می دهد. در ابتدا قرار بود گروه انیمیشن سونی از توسعه این قسمت پشتیبانی کند اما وظایف دیگری به آنها محول شد که این قسمت در اختیار ما قرار گرفت. اما الان گروه هنری ما تکمیل شده و می توانیم مدل سازی محیط و طراحی مفهومی را هم انجام دهیم. تیم انیمیشن ما نیز شگفت انگیز است و در حال کار بر روی عناوینی است که در حال حاضر نمی توانیم درباره آنها صحبت کنیم.
با توجه به این سابقه، انتظار می رود که این استودیو در آینده به ساخت عناوین فرست پارتی بیشتری از سونی کمک کند.