گیم پاس رایگان؟ این هم در این اقتصاد؟ خوب، حداقل نشانه هایی وجود دارد که این اتفاق در آینده نزدیک رخ خواهد داد.
چی میخوای بدونی
- تیم استوارت، مدیر مالی بخش بازی مایکروسافت، اخیرا توضیح داد که چگونه در آینده ممکن است بتوانید تبلیغات خاصی را ببینید و به سرویس Game Pass دسترسی پیدا کنید.
- به نظر میرسد رشته کد اخیر Xbox Series X|S مشکل فوقالذکر را تأیید میکند و هر بار که تبلیغات را تماشا میکنیم به ما قول دسترسی به سرویس Game Pass را میدهد.
- Game Pass اکنون صدها بازی را در رایانه شخصی، Xbox و Cloud با یک هزینه ماهانه کم ارائه می دهد.
تیم استوارت، مدیر مالی بخش بازی های مایکروسافت، اخیراً در نشست Wells Fargo اشاره کرد که ایکس باکس به دنبال ارائه سرویس Game Pass به پلتفرم های رقیب مانند پلی استیشن و نینتندو سوییچ است. فیل اسپنسر، مدیر عامل بخش بازی مایکروسافت، بعداً این برنامه ها را رد کرد و به نظر می رسید که بیشتر یک هدف آرمانی باشد تا واقعی.
مایکروسافت از قرار دادن سرویس Game Pass خود بر روی تمامی پلتفرم های ممکن تردیدی ندارد. اما بسیاری از پلتفرم ها حاضر به انجام این کار نخواهند بود. به عنوان مثال، اپل Game Pass را در فروشگاه App خود مسدود می کند. چون فروش بازی هایش را رقیب می داند. با این حال، موضوع مورد بحث ما مایکروسافت را از کاوش در نوآوری های بیشتر برای پلتفرم خود منع نکرده است.
اخیرا با گزارش یکی از علاقه مندان به توییک تاون مواجه شدیم. برخی از نظرات تیم استوارت را که قبلاً از دست داده بودیم، جزئیات می دهد. استوارت سناریویی را برای توسعه Game Pass توصیف می کند که در آن مایکروسافت می تواند در ازای مشاهده تبلیغات، دسترسی به سرویس استریم خود را ممکن کند.
برای بازارهایی مانند آفریقا، هند، آسیای جنوب شرقی، شاید مکانهایی که کنسولها چندان محبوب نیستند، میتوانید بگویید: «هی، میخواهی 30 ثانیه یک تبلیغ را تماشا کنی، سپس دو ساعت گیمپلی پخش کنی؟
همانطور که می دانید 50 درصد از جمعیت این کشورها 23 سال یا کمتر هستند و پایه درآمد آنها از تلفن همراه و دستگاه های همراه است. بنابراین میتوانیم با مدلهای کسبوکار خود وارد شویم و بگوییم میلیونها بازیکن وجود دارند که هرگز نمیتوانیم این مشکل را حل کنیم، اما اکنون میتوانیم با مدلهای تجاری جدیدمان به چیزهای شگفتانگیزی دست پیدا کنیم.
تیم استوارت
مایکروسافت قبلاً از طریق برنامه Xbox Insider و سایر ابزارها در مورد امکان پخش بازی های ایکس باکس در ازای تماشای تبلیغات از کاربران ایکس باکس نظرسنجی کرده بود. اخیراً یک محقق امنیتی به نام Title_OS کدهایی را از سیستم عامل ایکس باکس به اشتراک گذاشته و سیستمهایی را توصیف میکند که امکان دسترسی به Game Pass را از طریق “تماشا کردن تبلیغات” و شامل بلوکهای 15 دقیقهای را فراهم میکنند.
مطمئناً به نظر می رسد که مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای گسترش دامنه خدمات اشتراک خود است، اما مشخص نیست که چه شکلی خواهد داشت. همانطور که تیم استوارت گفت، این ممکن است فقط برای بازی های ابری باشد و فقط برای بازارهای خاصی کار کند. بر اساس کد مورد بحث، به نظر می رسد که این پروژه رو به اتمام است و احتمالاً در سال 2024 در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
مایکروسافت کار با Xbox Cloud Gaming را تمام نکرده است
مایکروسافت هنگام خرید اکتیویژن بلیزارد دستش را پر کرده بود. رگولاتور بریتانیا، معروف به CMA، «بازار عناوین ابری» را به عنوان نگرانی اصلی خود ذکر کرد و مایکروسافت با قرار دادن Call of Duty در سرویسهای NVIDIA GeForce Now و دیگر پلتفرمهای ابری رقیب، پاسخ داد که در نهایت منجر به انعقاد معامله شد. . تبدیل شد.
فیل اسپنسر، مدیر عامل ایکس باکس، به Windows Central گفت که مایکروسافت در تلاش است ظرفیت بازی های ابری ایکس باکس را برای پاسخگویی به تقاضا افزایش دهد. نوآوری هایی مانند نمایش تبلیغات برای دسترسی می تواند به رشد بیشتر سرویس کمک کند، درآمد بیشتری برای توسعه دهندگان ایجاد کند و منجر به سرمایه گذاری بیشتر در تولید محتوا شود. هنوز مشخص نیست که آیا این پروژه به طور گسترده در بازارهای اصلی عرضه می شود یا اینکه فقط در مناطق خاصی اجرا می شود. اما حتما شما را در جریان قرار خواهیم داد.
آیا برای دریافت رایگان Xbox Game Pass تبلیغات تماشا می کنید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.