آیا Palworld بالاخره می تواند به یک بازی سرویس گرا تبدیل شود؟ این سوالی است که تاکورو میزوب، مدیر عامل PocketPair، در حال حاضر با آن مواجه است.
در مصاحبه اخیر با ASCII Japan، از Mizube در مورد آینده یکی از موفق ترین بازی ها در سال 2024 سوال شد. این بازی که اولین موفقیت سلاح پوکمون نامیده می شود، عنوان دومین بازی پربازیگر در استیم را تا زمانی که انتشار بازی Black Myth: Wukong.
اما اکنون پس از گذشت 9 ماه از انتشار بازی، باید تصمیماتی در رابطه با آینده بازی گرفته شود. مازوبه در این باره گفت:
راستش ما هنوز تصمیم نگرفتیم. البته، ما به انتشار به روز رسانی ها و محتوای اضافی ادامه خواهیم داد. به عنوان مثال، ما نقشههای جدیدی در دست ساخت داریم که در آن دوستان جدیدی به بازی اضافه میکنیم، همچنین باسهای مختلفی را برای مبارزه چند نفره بازیکنان معرفی خواهیم کرد، اما برای آینده PalWorld دو مسیر متفاوت در پیش داریم. هنوز تصمیم نگرفته اند.
Mizube معتقد است که تبدیل شدن به یک بازی سرویس زنده به استودیو درآمد پایدارتری می بخشد و احتمالاً طول عمر بازی را افزایش می دهد، با این حال، او تصریح کرد که Palworld با رویکرد سرویس گرا تولید نشده است که خود باعث ایجاد مشکلات زیادی برای دستیابی به چنین تغییری می شود. :
مهمترین چیز برای ما خواسته های خود بازیکنان است. پیش نیاز یک بازی سرویس گرا این است که ابتدا یک بازی F2P (بازی رایگان) تولید کنید. معمولا بازی را ابتدا F2P می سازند و سپس آیتم های پولی مانند پوسته ها و پاس نبرد را اضافه می کنند، اما Palworld به عنوان یک بازی خرید یکباره طراحی شده است، بنابراین تبدیل آن به یک بازی زنده بسیار دشوار است.
Mizube اضافه کرد که PocketPair به دنبال یافتن راهی برای جذب بازیکنان بیشتر و در عین حال وفادار ماندن به بازیکنان فعلی خود است. او گفت که بازی هایی مانند PUBG و Fall Guys دو نمونه خوب از بازی هایی هستند که از عناوین پولی به عناوین رایگان تبدیل شده اند. به گفته Mizube، تبدیل این بازیها «چند سال طول کشید» و افزود که به همین دلیل، تبدیل یک بازی پولی به عنوانی رایگان و سرویسگرا چالشهای خاص خود را به همراه خواهد داشت.