توماس مالر، مدیر عامل استودیو مون، معتقد است که نسخه جدیدی از سری Banjo-Kazoie، اگر توسط توسعه دهنده مناسب ساخته شود، می تواند رقیب بازی های ماریو سه بعدی باشد.
مالر در شبکه اجتماعی X، که قبلاً توییتر نامیده میشد، توضیح داد که تلاشهایش برای متقاعد کردن مدیران مایکروسافت برای تبدیل IP Ori به نماد Xbox ناموفق بود. او همچنین اشاره کرد که علاقه ای به صرف 10 سال دیگر از زندگی خود برای ساخت یک بازی نمادین با همکاری شرکت بزرگی مانند دیزنی ندارد، زیرا فکر نمی کرد این کار برای استودیو منطقی باشد.
به گفته مدیرعامل Moon Studios، اگر مایکروسافت به طور کامل از این IP و پروژه های آینده خود پشتیبانی کند، سری Ori می تواند در طول زمان تکامل یابد و در نهایت به یک بازی سه بعدی تبدیل شود. مالر گفت که ایکس باکس در حال حاضر هیچ عنوان خانوادگی با کیفیتی در کاتالوگ انحصاری خود ندارد. او امیدوار بود که مایکروسافت این ویژگی را در Ori ببیند، اما در نهایت متوجه شد که این برند عمدتاً روی سریهای Halo، Gears و Forza تمرکز کرده است و توجه چندانی به عناوین دیگر نشده است.
مالر همچنین به IP Banjo-Kazooie اشاره کرد و گفت که مایکروسافت این سری را رها کرده است. او معتقد است که یک توسعه دهنده واقعاً با استعداد می تواند عنوان جدیدی در این سری ایجاد کند که بتواند رقیب بازی های 3D Mario و احتمالاً فروش مشابهی داشته باشد. او خاطرنشان کرد که سری Ori نسبت به بازی های اخیر Donkey Kong Country کپی های بیشتری فروخته است، اگرچه Donkey Kong از قدرت بازاریابی نینتندو سود می برد. مالر معتقد است که اگر استودیو مون مسئولیت توسعه بانجو را بر عهده بگیرد، میتواند این فرنچایز را احیا کند. او که بیش از یک دهه را صرف طراحی بازی های پلتفرم کرده است، معتقد است که مهارت های خود را در این زمینه ثابت کرده است.
استودیو Moon در حال حاضر در حال توسعه No Rest for the Wicked است، اما مالر می گوید تیمش می تواند یک بازی Banjo-Kazooie بسازد که می تواند بازی هایی مانند Mario Odyssey را همراهی کند. با این حال، او اعتراف کرد که ممکن است بازی در ابتدا به همان اندازه به فروش نرسد و احتمالاً چند سال طول می کشد تا با نینتندو به سطح رقابتی برسد.