مایکل دوز، مدیر انتشارات لارین استودیو معتقد است که تصمیمات ضعیف یوبی سافت مقصر اصلی فروش ضعیف Prince of Persia: The Lost Crown است.
طبق توییتهای منتشر شده توسط Dawes، او معتقد است که یوبیسافت به جای تأخیر ۷ ماهه، باید بازی Prince of Persia: The Lost Crown را در روز اول در فروشگاه Steam منتشر میکرد. اگر به تجدید نظر نیاز دارید، بدانید که یوبی سافت در ابتدا نسخه رایانه های شخصی این عنوان را تنها در فروشگاه های اپیک گیمز و یوبی سافت که مورد پسند گیمرها نبود، عرضه کرد. وی در ادامه توضیح داد:
آخرین عنوان قابل توجه در فروشگاه و اشتراک یوبی سافت، Far Cry 6 بود که در سال 2021 نیز منتشر شد. عناوین دیگر مانند The Crew، Mirage و Avatar نیز به همین خوبی عمل نکردند، بنابراین به جرات می توان گفت که این محبوبیت سیستم اشتراک یوبی سافت زمانی که شاهزاده ایرانی در سال 2024 منتشر شد در بدترین حالت خود قرار داشت. در نتیجه این عنوان با استقبال خوبی مواجه نشد. فکر میکنم اگر روز اول در Steam منتشر میشد، یک موفقیت تجاری بود و ما شاهد لغو ادامهی آن امروز نبودیم.
در نهایت، با توجه به تحسین منتقدان و کاربران برای کیفیت بازی، که به این عنوان کمک کرد تا امتیاز 85-89 را در متاکریتیک کسب کند، داوز احساس کرد که Prince of Persia: The Lost Crown میتوانست عملکرد مالی بسیار بهتری را منتشر کند:
استراتژی (یوبی سافت) بد بود. سخت ترین قسمت کار برای بسیاری از توسعه دهندگان ایجاد عنوانی است که امتیازی بالاتر از 85 داشته باشد، نه انتشار آن. آنها واقعاً نباید این گونه رفتار می کردند.