به گفته سازنده سری بازی Tekken، هزینه ساخت Tekken 8 دو تا سه برابر بیشتر از نسخه قبلی این سری است.
کاتسوهیرو هارادا، تهیهکننده سری Tekken، در پاسخ به بحثی در توییتر در مورد گنجاندن پرداختهای درونبرنامهای در Tekken 8، گفت که هزینه ساخت بازیهای امروزی 10 برابر بیشتر از هزینههای ساخت بازیهای امروزی است. دو تا سه برابر بیشتر از Tekken 7 بود.
آقای هارادا همچنین گفت که حتی نگهداری سرورهای Fight Lounge گران است و بازیهای قبل از Tekken 6 این ویژگیها و حالت آنلاین را نداشتند. علاوه بر این، او اظهار داشت که عناوین قبلی این سری نیازی به اجرا با وضوح بالاتر و با جزئیات بیشتر ندارند.
سازنده Tekken تاکید کرد که طرفداران امروز می خواهند بازی ها برای مدت طولانی پشتیبانی شوند. به همین دلیل، به روز رسانی مداوم بازی هزینه دارد. با این حال، او گفت که برخی از طرفداران احتمالا فقط خاطرات خوبی از بازی های قبلی دارند و از تغییرات امروز و افزایش هزینه ها بی اطلاع هستند. هارادا خاطرنشان کرد که وضعیت اقتصادی و همه چیز در اطراف آن در حال تغییر است. او پرداخت های درون برنامه ای در Tekken 8 را اینگونه توجیه کرد که اگر تیم سازنده کاری انجام نمی داد، بازی به سادگی در عرض چند ماه رها می شد.
آقای هارادا به Tekken 8 اشاره کرد و توضیح داد که در آن زمان، بازیها با این ایده ساخته میشدند که تا حد امکان چیزهای بیشتری را روی یک دیسک قرار دهند. او گفت که تیم توسعه از ابتدا چیزهایی را برنامه ریزی نکرد و در عوض بازی ها را با در نظر گرفتن چیزهایی در طول فرآیند توسعه داد. از ابتدا تصمیم بر این بود که Starblade به عنوان یک گزینه اضافه شود، اما اضافه شدن حالت Devil Within و حالت های شبیه سازی آرکید از Tekken 1، 2 و 3 به صورت خودجوش اتفاق افتاد. هارادا خاطرنشان کرد که توسعه و حمل و نقل در آن زمان بسیار سریعتر بود و هزینه های نیروی کار بسیار کمتر از امروز بود. وی افزود: در حال حاضر هزینه های توسعه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و ساخت بازی ها زمان زیادی می برد.
Tekken 8 هماکنون برای پلیاستیشن 5، ایکسباکس سری X/S و رایانههای شخصی در دسترس است.
نظر شما در این باره چیست؟