مایکروسافت اخیرا ادعا کرده است که با وجود خرید اکتیویژن بلیزارد به قیمت 69 میلیارد دلار، قیمت اشتراک سرویس Game Pass افزایش نخواهد یافت.
مایکروسافت به عنوان بخشی از پاسخ خود به سازمان رقابت و بازار بریتانیا یا CMA اعلام کرده است که در صورت نهایی شدن خرید اکتیویژن بلیزارد، قیمت سرویس Game Pass را به هیچ وجه افزایش نخواهد داد. CMA انگلستان در ابتدا به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت گفت:
قیمت اشتراک می تواند به راحتی تغییر کند. مایکروسافت همچنین ممکن است انگیزه کافی برای افزایش قیمت پس از افزودن محتوا به محبوبیت Call of Duty اکتیویژن داشته باشد.
با این حال، مایکروسافت در پاسخ به این بیانیه اعلام کرد که قصد ندارد پس از خرید اکتیویژن بلیزارد، قیمت اشتراک Game Pass را افزایش دهد. مایکروسافت همچنین اعلام کرد که برای جبران هزینه اضافه کردن بازیهای Activision Blizzard به Game Pass، قیمت اشتراک این سرویس را افزایش نخواهد داد. این شرکت در پاسخ به CMA گفت:
قیمت سرویس Game Pass در نتیجه این توافق افزایش نخواهد یافت. مطمئناً این قیمت به حدی افزایش نمی یابد که مزایای اضافه کردن بازی های Activision به Game Pass را نفی کند.
مایکروسافت برای اثبات ادعای خود اشاره کرد که اضافه شدن بازی های Bethesda تاثیری بر افزایش قیمت Game Pass نداشته است. از زمانی که مایکروسافت Bethesda را خرید، شاهد اضافه شدن فرنچایزهای معروفی مانند Fallout، Doom، Dishonored و The Elder Scrolls به Game Pass بودیم. مایکروسافت اعلام کرد که خرید اکتیویژن بلیزارد به آنها انگیزه ای برای بهبود کیفیت انتشار این بازی ها و همچنین انتشار بازی ها در Game Pass می دهد:
پیوستن به مایکروسافت و اکتیویژن مشکل کلاسیک دو حاشیه را از بین می برد زیرا مایکروسافت می تواند این بازی ها را ارزان تر خریداری کند و کیفیت ساخت و انتشار Game Pass را افزایش دهد. برای افزایش این بازده، مایکروسافت باید در نهایت به دلیل کیفیت، Game Pass را با هزینه کمتری ارائه دهد.
مایکروسافت در گذشته دقیقاً همین کار را در مورد افزودن محتوای جدید به Game Pass انجام داده است. به عنوان مثال، خرید Zenimax منجر به افزایش محتوا شد، اما قیمت ها ثابت ماند. این امر به ویژه با توجه به اینکه مشترکین Game Pass به قیمت حساس هستند بسیار مهم است و افزایش قیمت روی همه مشترکین از جمله کسانی که Call of Duty بازی نمی کنند تأثیر می گذارد.
مشترکین Game Pass می توانند در هر زمان پس از یک ماه اشتراک خود را لغو کنند. از آنجایی که Call of Duty هر سال منتشر می شود، هر تاثیری که این بازی بر روی Game Pass بگذارد کوتاه مدت خواهد بود. بنابراین بسیاری از افراد پس از مدتی به دلیل افزایش قیمت، سرویس Game Pass را ترک خواهند کرد.
با این حال، افزایش قیمت سرویس Game Pass به نفع مایکروسافت نخواهد بود و نرخ خروج مشترکین از این سرویس را افزایش می دهد.