فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی های مایکروسافت، می گوید که به آینده برند ایکس باکس اطمینان دارد و در عین حال بر نیاز به جذب مشتریان جدید تاکید می کند.
آقای اسپنسر هفته گذشته در کنفرانس DICE با استفن توتیلو، روزنامهنگار صنعت بازی مصاحبه کرد و بینشهای جالبی را در مورد آینده ایکس باکس و کل صنعت بازی به اشتراک گذاشت.
او با بیان اینکه نسبت به آینده ایکس باکس بسیار مطمئن است، گفت:
این جالب به نظر می رسد، اما من هرگز نسبت به وضعیت فعلی خوشبین نبوده ام. ما در بازار رایانه های شخصی و بازی های ابری در حال رشد هستیم. استودیوهای بازی ما یک سازمان خلاق خارق العاده هستند و ما به خوبی از آنها حمایت می کنیم. ما باید بخشی از این صنعت رو به رشد باشیم. من فکر می کنم این باید یک اولویت واقعی باشد.
رئیس بخش بازیهای مایکروسافت، جستجوی بازیکنان جدید را راهحلی برای جبران رشد ضعیف صنعت بازیهای ویدیویی در سال گذشته میداند.
فکر نمی کنم در یافتن بازیکنان جدید به اندازه کافی خوب کار کرده باشیم. بیایید کنسول ها را به عنوان یک مثال خوب در نظر بگیریم: ما 200 میلیون خانواده را در سراسر جهان یافتیم که بازی های کنسولی را تجربه می کنند. و این رقم طی 5-6 سال گذشته تغییری نکرده است.
ما قیمت بازی ها را افزایش دادیم، بر کووید-19 غلبه کردیم و راه هایی برای کسب درآمد بیشتر به ازای هر بازیکن پیدا کردیم. فکر می کنم در یک مقطعی به اوج خواهیم رسید.
ما باید مشتریان جدیدی پیدا کنیم. شما از طریق روشهای جدید برای ارائه بازیها به بازیکنانی که امروز نمیتوانند آن بازیها را تجربه کنند، مشتریان جدیدی پیدا میکنید. هم از نظر دستگاه، هم دسترسی و هم قیمت بازی های ویدیویی.
این استراتژی مطابق با اعلامیه اخیر مایکروسافت برای آوردن چهار بازی انحصاری Xbox به کنسول های دیگر است. این بازی ها عناوینی هستند که مایکروسافت آن ها را برای افزایش تعداد بازیکنان خود ضروری دانسته است. اخیراً تایید شده است که Pentiment، Sea of Thieves، Hi-Fi Rush و Grounded برای کنسولهای پلیاستیشن و نینتندو سوییچ عرضه خواهند شد.
نظرت راجع به آن چیست؟