کنسول PS5 Pro از زمان عرضه عملکرد نسبتاً خوبی داشته است و با وجود قیمت 700 دلاری، استقبال از بهبود آن در عناوین مختلف PS5 مثبت بوده است. اگرچه این کنسول به شدت بر عناوین بزرگ متمرکز شده است، اما نحوه استفاده از آن برای پورت های کنسول مانند پروژه Kyoday جالب به نظر می رسد.
استودیو Kyoday مسئولیت پورت کنسول بازی نقش آفرینی Albatroz را بر عهده دارد. اگرچه این بازی قابلیت PSSR را ندارد اما استودیو مذکور قصد دارد از این فناوری برای پروژه بعدی خود استفاده کند. ایوایلو کورالسکی، مدیرعامل و موسس استودیو Kyoday در مصاحبه ای با GamingBolt گفت:
ما به دلیل محدودیت زمانی ترجیح دادیم از PSSR برای پورت کنسول Albatroz استفاده نکنیم و این افکت در حال حاضر با وضوح بالا در PS5 Pro ارائه می شود.
با این حال، در پروژه بعدی خود با بهروزرسانی PS5 Pro، از عملکرد PSSR و همچنین ردیابی پرتوها، بازتابها و انسداد محیطی بهبود یافته استفاده خواهیم کرد و 60 فریم در ثانیه را در یکی از حالتهای با کیفیتی که پیشنهاد میکنیم، هدف قرار خواهیم داد. PSSR در رزولوشن های پایین تر از FSR و TSR بهتر عمل می کند و به ما اجازه می دهد تا تکنیک های مدرن برای هایلایت، هایلایت و سایه ها اضافه کنیم.
PS5 Pro همچنین امکان بهبودهای بصری دیگر را فراهم می کند. مدیرعامل Kyoday سپس عملکرد PSSR را با قابلیت های DLSS 3 مقایسه کرد و در این باره گفت:
پروژه ما شامل Virtual Shadow Maps برای بهبود قابل توجه کیفیت سایه است که در مدل پایه PS5 موجود نیست. از نظر کیفیت، PSSR به DLSS3 نزدیکتر از FSR2 است. حرکت شاخ و برگ و تغییرات رنگ در هنگام استفاده از PSSR بسیار بهبود می یابد. از آنجایی که ما در مورد فناوری بهبود مبتنی بر هوش مصنوعی صحبت می کنیم، قابلیت های آن همچنان در حال تکامل خواهد بود و من معتقدم که آنها نقش مهمی در کنسول PS6 ایفا خواهند کرد.
اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم که چگونه از PS5 Pro برای بازی بزرگ بعدی استفاده خواهد شد.