به گفته مدیر سابق پلی استیشن ، Chemesoftware ، او با Bandai Namco همکاری کرد تا Dark Souls را آزاد کند زیرا سونی روح Demon را در غرب آزاد نکرد.

مدیرعامل پیشین پلی استیشن ، شوی یوشیدا ، می گوید که فراماسفا نمی خواست با سونی برای روح شیاطین همکاری کند زیرا او از نحوه مدیریت سونی ناامید شده بود.
Demon's Souls توسط Faramasfaftor با همکاری استودیوی ژاپن ساخته شده است. در طول توسعه بازی ، بازی توافق شد که توسط سونی به سراسر جهان برود ، اما این هرگز اتفاق نیفتاد.
اگرچه روح Demon به عنوان اولین نسخه از سری محبوب Soulsloike de Frameshafts استودیوی شناخته شده است ، اما گفته می شود که سونی در آن زمان جذاب نبود ، بنابراین این عنوان در مقیاس جهانی منتشر نشده است.
سونی این بار ارزش روح شیطان را درک نکرد

با توجه به والای بازی و تست های منفی اولیه ، سونی تصمیم گرفت روح شیطان را به زبان انگلیسی پیدا نکند. این بازی سپس توسط Atlus و اروپا توسط Bandai Namco در ایالات متحده منتشر شد.
یوشیدا در پادکست های مقدس مقدس توضیح داد که سونی می خواست با بقیه Demon Souls همکاری کند ، اما استودیو درخواست سونی را رد کرد و تصمیم گرفت با Bandai Namco در مورد آنچه Dark Souls شد ، همکاری کند.
این قاب بر روی Dark Souls کار می کرد ، اما از نحوه برخورد پلی استیشن با روح دیو بسیار ناامید شد. ما می خواستیم دوباره با آنها کار کنیم ، اما آنها درخواست ما را رد کردند.
سرانجام سونی چند سال بعد با Faramasfatur برای ساخت Bloodborne همکاری کرد و یوشیدا گفت که از این همکاری راضی است.
ما احترام زیادی به میازاکی داریم و توانستیم دوباره با آنها همکاری کنیم. Bloodborne یکی از بهترین بازی های اوست.
در طول سال 2 ، جوشیدا جزئیات بیشتری در مورد تصمیم سونی مبنی بر عدم یافتن روح شیاطین برای غرب فاش کرد و گفت که وی در آن زمان هیچ نامه ای تجدید نظر دریافت نکرده است. او در مورد تجربه شخصی خود در روح Demon گفت
من تقریباً دو ساعت در آن زمان گذراندم و بعد از دو ساعت هنوز در شروع مسابقه بودم و پیشرفت زیادی نکرده ام. سپس به خودم گفتم که این بازی واقعاً پوچ است و من آن را کنار گذاشتم. خوشبختانه ، Atlus و Bandai Namco اقدامات خود را انجام داده اند ، و Demon Souls در خارج از ژاپن به موفقیت بزرگی تبدیل شده است. در آن زمان ، به عنوان یک ناشر بزرگ ، ما نمی توانیم ارزش محصول خود را ببینیم.