به گفته شرکت ژاپنی Capcom (Capcom)، بازیهای آینده این شرکت که با RE Engine توسعه یافتهاند، از ویژگیهای جدید ردیابی پرتو و عملکرد بهبود یافته برای کنسولها پشتیبانی میکنند.
در خلال کنفرانس آزاد RE:2023، یکی از برنامه نویسان کپکام به نام ایسون (Yixiong) Gong در ارائه خود بهبودهایی را که در موتور RE در رابطه با ردیابی اشعه ایجاد شده است، توضیح داد. سومین نسخه جدید پیادهسازی raytracing این موتور بهبودهایی را در نور عمومی، نورپردازی خودکار و انیمیشن و همچنین ویژگیهای کاملاً جدید به ارمغان میآورد و هزینه عملکرد کنسول را کاهش میدهد.
این نمای کلی نشان می دهد که بسیاری از ویژگی های جدید از واحد رندر به موتور RE اضافه شده است. از نظر ویژگیهای جدید ردیابی پرتو، شفافیت آینهای اکنون با یک پیادهسازی جداگانه به دست میآید که در آن فقط بازتاب کامل پشتیبانی میشود و هیچ حذفکنندهای برای بررسی عملکرد استفاده نخواهد شد. به گفته گونگ، علاوه بر این، ردیابی پرتوهای جلوه های بصری نیز توسط تیم جلوه ها انجام می شود. در بیشتر موارد، همان پیشرفت حذف پس از سایه زدن به اشتراک گذاشته می شود. علاوه بر این، نورپردازی مستطیل ها، دیسک ها و خطوط نیز توسط تیم رندر دیگری اجرا می شود. گونگ همچنین خاطرنشان کرد که اکنون سایه های روشن مستقیم و غیرمستقیم توسط این موتور گرافیکی پشتیبانی می شود. ردیابی پرتوهای زمین و میل دنده نیز اکنون توسط این موتور پشتیبانی می شود.
3 تکرار از ویژگی حذف برای استفاده در بازی های RE Engine توسعه داده شد. نسخه اول در Devil May Cry 5: Special Edition استفاده شد و دیگر بازیهای RE Engine که از ردیابی پرتو پشتیبانی میکنند، از نسخه 2 استفاده میکنند. بازیهای بعدی از نسخه 3 استفاده خواهند کرد و بهبودها و ویژگیهای ذکر شده در بالا را به همراه خواهند داشت.
این ارائه همچنین نشان می دهد که Denoiser 3 بهبود یافته تنها 0.5 میلی ثانیه به کل هزینه عملکرد PS5 در مقایسه با 2 اضافه می کند، در حالی که نیاز به تثبیت کننده ها و فیلترهای موجک را از بین می برد. هزینه عملکرد کلی جزئی اضافی به دلیل یک مرحله فضایی اضافی برای کنترل پرتوهای ناشی از رفع انسداد و پوسته پوسته شدن است.
منبع: Twistedvoxel