تاکید بر انتشار بین پلتفرمی و پشتیبانی از پلتفرم های شخص ثالث اخیراً در صنعت بازی های ویدیویی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. ایکس باکس تعهد خود را به این رویکرد تایید کرده است و پلی استیشن برنامه های کاملی برای انتشار پورت های انحصاری رایانه های شخصی خود دارد. بنابراین به نظر می رسد که انحصار به تدریج جای خود را به این استراتژی می دهد.
بسیاری از ناشران و توسعه دهندگان بزرگ نیز از رویکرد چند پلتفرمی پشتیبانی کرده اند. در همین حال، SEGA اخیراً کارآمدی این رویکرد را برجسته کرده و گفته است که یکی از دلایل اصلی موفقیت اخیر این شرکت، تکیه بر انتشار چندین پلتفرم به طور همزمان در اولین روز عرضه بازیهایش بوده است.
طبق آخرین گزارش سالانه سگا برای سال 2024، سری بازی های Persona و Like A Dragon عملکرد فوق العاده ای داشته اند. تا به امروز، Persona بیش از 23.5 میلیون نسخه و سری Like A Dragon بیش از 27 میلیون نسخه فروخته اند.
از سوی دیگر، جدیدترین عناوین سری سونیک نیز با موفقیت بزرگی روبرو شده اند، به طوری که بازی جدید Sonic X Shadow Generations در اولین روز عرضه خود، یک میلیون نسخه فروخت. سگا موفقیت این عناوین را به عوامل مختلفی نسبت داد، اما اشاره کرد که تاکید بر رویکرد بین پلتفرمی یکی از مهمترین دلایل این موفقیتها است. این شرکت اعلام کرد:
با پرورش و رشد این آی پی های محبوب و ارائه آنها در پلتفرم های مختلف، به سودآوری پایدار دست یافته ایم.
سگا در حال حاضر در مقایسه با سایر ناشران از تمامی پلتفرم ها پشتیبانی می کند و سعی کرده در صورت امکان بازی های خود را برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه کند و بدین ترتیب دامنه کاربران خود را در تمامی پلتفرم ها گسترش دهد.
گزارش ها حاکی از آن است که این رویکرد برای Persona 6 نیز ادامه خواهد داشت، از سوی دیگر، ناشران مانند Square Enix به دلیل انعقاد قراردادهای انحصاری متعدد متحمل ضرر شده اند. بازی هایی مانند Final Fantasy 16 و Final Fantasy 7 Rebirth نتوانستند نتایج خوبی در فروش خود در پلی استیشن 5 کسب کنند. این تفاوت بین سگا و اسکوئر انیکس نشان دهنده استراتژی موفق سگا در برابر سیاست های Square Enix است.