به گفته توسعه دهندگان سابق Perfect Dark که در The Initiative کار می کردند، تیم با مسائل رهبری و فرهنگ کاری دست و پنجه نرم می کرد.
پس از این مصاحبه ها، آقای اندی رابینسون، سردبیر سایت VGC، دوباره در توییتر اعلام کرد که امواج فراوان جدایی سازندگان و مصاحبه با آنها دقیقاً به مشکلات اشاره دارد. رابینسون در ادامه خاطرنشان کرد که تیم Ansteve همچنان قصد دارد یک استودیوی مجرب را به فرآیند تولید اضافه کند و این دغدغه سازندگان نبود، اما مسائل مدیریتی Ansteve آنها را مجبور به جدایی کرد. او در این باره گفت:
من فکر می کنم اضافه شدن کریستال داینامیکس به روند توسعه برای پروژه مثبت خواهد بود و بخشی از آن به این دلیل است که دارل گالاگر، رئیس فعلی Instiyue، در گذشته کریستال داینامیکس را رهبری کرده است. اما پیامهای زیادی دریافت کردهام که نشان میدهد مسائل فرهنگی کاری زیادی در استودیو وجود دارد، که تعداد کمی از آنها مستقیماً به مدیریت ایکسباکس مقصر هستند.
در پایان مارس سال گذشته، منابع داخلی مختلف و برخی از سازندگان سابق Perfect Dark به خروج تعداد زیادی از اعضای ارشد استودیو تولید، کندی روند ساخت و عدم استقلال در خلاقیت اشاره میکنند.
نزدیک به نیمی از توسعه دهندگان ارشد The Initiative تیم را ترک کرده اند و در یک سال و نیم گذشته، Perfect Dark مستقیماً تحت تأثیر قرار گرفته است. بخش قابل توجهی از این افراد نقش های کلیدی را ایفا کردند، از جمله نام کارگردان بازی، دن نوبرگر، و طراح صحنه، کریس اونیل. Jolyon Myers (Jolyon Myers) و دو طراح ارشد دیگر نیز در روزهای اخیر شرکت را به استودیوهای مختلف ترک کردند.
زمان این جدایی ها همزمان با اعلام همکاری با کریستال داینامیکس در شهریور سال گذشته است. از مجموع این رویدادها و اسناد موجود می توان نتیجه گرفت که خالق Tomb Raider نقش بسیار کلیدی تری در مسیر پروژه Perfect Dark دارد. برخی منابع موثق مانند وب سایت VGC طی مصاحبه ای با اعضای سابق این بازی گزارش دادند که بازی با مشکل مواجه است و استودیوی سازنده در شرایط خوبی قرار ندارد و به همین دلیل قراردادی با کریستال داینامیکس بسته شد. دیگران، از جمله ویرایشگر Windows Central Jez Corden، گزارش دادند که روند ساخت به خوبی پیش می رود. اکنون، مت بوتی، رئیس استودیو ایکسباکس، در مصاحبهای جدید، هرگونه مشکلی را رد کرده است.
نظرت راجع به آن چیست؟
از آنجایی که برخی از این افراد به دیگر استودیوهای ایکس باکس نقل مکان کرده اند. بنابراین به نظر نمی رسد که مدیریت ایکس باکس مسئله اصلی باشد.
منابع سایت VGC به این سایت اطلاع دادند که اگر ورود کریستال داینامیکس به فرآیند ساخت پرفکت دارک و از سوی دیگر خروج اعضای کلیدی این ابتکار باعث راه اندازی مجدد پروژه نشود، تعجب خواهند کرد. از سرگیری فرآیند توسعه پس از آن، احتمالا سال ها با انتشار این عنوان فاصله داریم.
تحریریه ICTNN شبکه خبری