توسعه دهنده بازی، CD Projekt RED، در تلاش بود تا شهری جذاب و «ضد اتوپیایی» خلق کند.
به نظر می رسد که توسعه دهنده بازی، CD Projekt RED، در ایجاد دنیای باز Night City و تطبیق آن با مقیاس و ویژگی های مناطق آمریکا با چالش قابل توجهی روبرو بوده است. این مشکل زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که اعضای تیم توسعه عمدتا اروپایی باشند.
نایت سیتی در ایالت کالیفرنیا قرار دارد و به همین دلیل، اگرچه شبیه شهرهای امروزی نیست، اما یکی از مناطق آمریکا محسوب می شود. کریستوف کورناتکا، هنرمند ارشد طراحی محیط در CD Projekt Red، در جلد چهلم مجله PLAY درباره ایجاد این شهر توضیح داد:
از آنجایی که اکثر اعضای تیم اروپایی هستند، تطبیق شهر با مقیاس و ویژگی های مناطق آمریکا دشوار بود.
شهر شب، اگرچه در ایالت کالیفرنیا قرار دارد، اما نه تنها از آمریکا الهام گرفته است. کورناتکا گفت که فراتر از آن، تعدادی از فیلمها به او در خلق ایده کمک کردند. وی در ادامه افزود:
ما همچنین از طراحی خیابان های ژاپنی و به خصوص نحوه استفاده آنها از تبلیغات الهام گرفتیم.
فکر نمی کنم این موضوع باعث تعجب کسی شود. دنیای خارقالعاده فیلمهایی مانند بلید رانر، جانی یادگاری، قاضی درد، عنصر پنجم یا آکیرا همگی الهامبخش من هستند.
در نهایت، هدف از ایجاد شهر شب این بود که یک شهر باورپذیر و ضد اتوپیایی را به نمایش بگذارد که به مناطق مختلف تقسیم شده بود تا بازیکنان بتوانند به راحتی مکان خود را شناسایی کنند. صرف نظر از جذابیت بصری، کاوش در چنین دنیایی که بازیکنان را با داستان های انحصاری به مناطق مختلف جذب می کند، واقعا لذت بخش است.