یکی از جالب ترین ویژگی های Red Dead Redemption 2 سیستم Honor آن است، اما آیا این ویژگی در GTA 6 باید بازگردد؟
Grand Theft Auto و Rockstar's Red Dead Redemption شباهت های زیادی با هم دارند، اما تفاوت های بزرگی نیز دارند.
در حالی که هر دو فرنچایز بر روی جهانهای باز تمرکز میکنند که به بازیکنان اجازه میدهد تا هر طور که میخواهند با آنها تعامل داشته باشند، GTA مطمئناً بسیار آشفتهتر از همتای غربی خود است. به لطف سیستم افتخار، بازیکنان Red Dead عواقب اعمال خود را متحمل می شوند. اما آیا بازیکنان می خواهند این ویژگی را در GTA 6 ببینند؟
سیستم افتخار در Red Dead Redemption 2 چیست؟
در Red Dead Redemption 2، بازیکنان یک نوار افتخار دارند که بر اساس اقدامات بازیکن کم و زیاد می شود. هر بار که بازیکنان دزدی می کنند، افراد بی گناه را می کشند یا کارهای بی شرمانه دیگری انجام می دهند، آبروی خود را از دست می دهند.
برعکس، اگر آرتور مورگان تصمیم بگیرد که به طور مسالمت آمیز تسلیم کلانتر شود یا به طرف او کمک کند، شهروند صادقی خواهد شد و افتخار به دست می آورد. در سطوح بالاتر Honor، بازیکنان مزایای مختلفی را دریافت خواهند کرد، از افزایش نرخ افت اقلام گرفته تا لباس های جدید و حتی تخفیف در فروشگاه ها.
اما آیا این سیستم برای GTA کار می کند؟
سیستم افتخاری Red Dead Redemption 2 کاملاً با حال و هوای کار مطابقت دارد و با تضاد درونی آرتور مورگان در مورد اینکه آیا او واقعاً یک فرد “بد” است یا خیر مطابقت دارد. با این حال، سیستم Red Dead مانند لزوما بهترین گزینه برای GTA 6 نیست.
به هر حال، عناوین Grand Theft Auto همیشه ماهیت پر هرج و مرج داشته اند و بازیکنان دنباله ای از اجساد را در پی خود به جای می گذارند. اگرچه بازیها گاهی اوقات به اخلاق اشاره میکنند، اما کمتر به قتلهای بیرویه اهمیت میدهند و تنبیه بازیکنان با شرافت کم باعث میشود گیمپلی سرگرمکنندهتر شود.
علاوه بر این، آرتور مورگان با کشتن یک غیرنظامی بی گناه کمی از شرافت خود را از دست می دهد. اگر این رویکرد در GTA 6 اجرا شود، جایی که بدون شک موشک انداز، مینی تفنگ و سایر سلاح های قدرتمند در دسترس خواهد بود، بازیکنان می توانند با سرعتی باورنکردنی غرور خود را از دست بدهند.
GTA یک بازی برای مقابله با عواقب اعمال شخصیت های شما نیست. در عوض، جهان باز آن به سادگی یک جعبه شنی است که برای سرگرم کردن بازیکنان با ایجاد هرج و مرج طراحی شده است.
نظر هواداران چیست؟
در حالی که برخی از طرفداران بدون شک دوست دارند این ویژگی را ببینند، اکثر مردم نمی خواهند سیستم در GTA 6 بازگردد، همانطور که یکی از کاربران Reddit به درستی بیان کرد:
در Grand Theft Auto، من یک گانگستر بی رحم هستم، نه یک کابوی گریزل که گهگاه کارهای بد انجام می دهد.
با این حال، کاربر WeeklySavings اشاره می کند که یک سیستم اعتماد مشابه می تواند جایگزین افتخار شود. این سیستم می تواند نشان دهنده سطح اعتماد بین شخصیت های اصلی لوسیا و جیسون باشد تا اینکه چگونه شخصیت ها توسط ساکنان Vice City درک می شوند.