یکی دیگر از افشاگران گزارش می دهد که سونی قصد دارد PS5 Pro بازی ها را با سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا کند، اما در برخی موارد مایل است به 30 فریم در ثانیه بسنده کند.
لو رفتن پلی استیشن 5 پرو دیگر تعجب آور نیست، زیرا هر دو هفته یا بیشتر جزئیات جدیدی در مورد آن فاش می شود. سونی نیز به طور غیرمستقیم این افشاگری ها را با حذف ویدیویی که مشخصات این کنسول را به تفصیل شرح می دهد تایید کرده است. این ویدیو پس از اینکه سونی از توسعه دهندگان خواست تا شروع به ساخت بازی برای این کنسول کنند، حذف شد.
به تازگی سایت The Verge صحت بخشی دیگر از افشاگری های مربوط به پلی استیشن 5 پرو را تایید کرده است. منبع در مورد فناوری PSSR و ارجاعات سونی برای “تگ” بهینه سازی شده برای PS5 Pro صحبت کرد.
سونی ایدهآل خود را اجرای بازیها با رزولوشن 4K و 60 فریم در ثانیه با ردیابی پرتو میداند، اما همچنان میتوان بازی را بدون همه این ویژگیها بهینهسازی کرد. بنابراین، تنها وضوح بالاتر یا ردیابی پرتوی بهتر به تنهایی می تواند از این برچسب بهره مند شود.
با این حال، تمایل سونی به پذیرش نرخ فریم 30 فریم در ثانیه چیزی را که همه از قبل انتظار داشتند، تایید می کند. بعید به نظر می رسد که عناوینی که پردازنده مرکزی آنها گلوگاه است بتوانند به 40 یا 60 فریم در ثانیه در مقایسه با 30 فریم در ثانیه در این کنسول دست یابند.
بنابراین، بازی هایی مانند Dragon's Dogma 2 و Gotham Knights که پردازنده گرافیکی آن گلوگاه اصلی نیست، همچنان با سرعت 30 فریم در ثانیه قفل خواهند شد. با این حال، توسعه دهندگان ممکن است همچنان بتوانند از قدرت GPU اضافی برای بهبود بصری این بازی ها استفاده کنند.
بنابراین، GTA 6 که باید از نظر بصری بسیار چشمگیر باشد، اگر با سرعت 30 فریم بر ثانیه اجرا شود، باید بهترین کیفیت بصری را در این کنسول ارائه دهد.
انتظار می رود پلی استیشن 5 پرو اواخر امسال عرضه شود.