برخی منابع می گویند سونی قصد دارد پس از تصمیم اخیر مایکروسافت برای افزودن تبلیغات به عناوین ایکس باکس، همین کار را انجام دهد.
به گفته منابع، برنامه جدید که قرار است تا پایان سال 2022 راه اندازی شود، تبلیغات را در بازی های پلی استیشن قرار خواهد داد. مشابه سیاستی که مایکروسافت ممکن است در نظر گرفته باشد، سونی قصد دارد تبلیغاتی را در بازی های مختلفی که بخشی از بازی هستند قرار دهد، به عنوان مثال، بیلبوردهای دیجیتالی در استادیوم های ورزشی و بیلبوردهای نمایش داده شده در جاده ها ممکن است میزبان تبلیغات درون بازی باشند.
به گفته منابع، سونی هنوز تصمیمی در مورد میزان دریافتی خود نگرفته است، اما این شرکت قصد دارد بر اساس اطلاعات منتشر شده از فعالیت مصرف کنندگان پلی استیشن، از توسعه دهندگان و ناشران هزینه دریافت کند. لازم به ذکر است که به گفته این منابع، سونی از حدود 18 ماه پیش و پس از عرضه کنسول پلی استیشن 5، برنامه های خود را برای ساخت این پلتفرم تبلیغاتی آغاز کرده بود، همچنین این شرکت با آژانس های تبلیغاتی برخورد کرده و از دسترسی آنها به اطلاعات شخصی خودداری می کند. مانند آدرس ایمیل یا نام.
در حال حاضر پلتفرم تبلیغاتی سونی به فروشگاه پلی استیشن محدود شده است و ناشران می توانند عناوین خود را در آنجا تبلیغ کنند. پلی استیشن همچنین برای افرادی که ویدیوها را از کنسول خود از طریق برنامه هایی مانند Hulu پخش می کنند، تبلیغات می کند.
سه نفر که اطلاعاتی را در این زمینه به بیرون درز کرده اند ادعا می کنند که سونی در حال همکاری با شرکت های فعال در زمینه فناوری تبلیغات است تا شرایط را برای توسعه یک پلتفرم نرم افزاری جدید برای افزودن تبلیغات به بازی های پلی استیشن فراهم کند. به گفته این سه نفر، این ایده توسعه دهندگان را تشویق می کند تا از طریق بازی های رایگان راهی سودآور برای کسب درآمد داشته باشند.