منبع آگاهانه داوری کامل کمپین بازاریابی ماراتن به دلیل واکنش های منفی گزارش شده است.

به گفته کالین موریارت (مشهور خودی پلی استیشن و خبرنگار سابق IGN) ، سونی قصد تبلیغ بازی ماراتن را ندارد. این تصمیم به دلیل واکنش بازیکنان مختلف به نسخه آلفا بازی است.
موریارت در نظرات خود گفت:
یکی از منابع آشنا با برنامه های بازاریابی سونی در یکی از بازارهای اصلی به من گفت که این شرکت قصد ندارد برای ماراتن درآمد کسب کند. من نمی دانم که این تصمیم تحت تأثیر وقایع اخیر یا از ابتدا قرار گرفته است ، اما برای یک بازی مشهور ، این تصمیم کاملاً عجیب است.
همچنین گفته می شود که بحث در مورد بازی تأخیر وجود دارد.