Remedy Entertainment یک پروسه طولانی را پشت سر گذاشته است تا تمام عناوین شوتر نمادین خود، از Max Payne و Alan Wake گرفته تا Quantum Break and Control را در یک جهان به هم پیوسته گرد هم آورد. در همین حال، به گفته سام لیک، هنوز زود است که به پایان جهان به هم پیوسته Remedy فکر کنیم.
ما همچنان شاهد ارجاعات مرموز به دیگر عناوین Remedy در بازیهای Remedy هستیم، اما این ارتباط در بسته الحاقی AWE Control رسمی شد که مخفف Alan Wake Expansion یا Altered World Event است. Alan Wake 2 سال گذشته این داستان درهم تنیده را گسترش داد و حتی به طور غیر رسمی (احتمالاً به دلایل قانونی) داستان را به Max Payne (متعلق به Rockstar) و Quantum Break (متعلق به Xbox) گره زد.
اما اکنون، زمانی که IGN در مورد پایان جهان درهم تنیده Remedy از او پرسید، سم لیک خاطرنشان کرد که استودیو “به تازگی شروع کرده است” و “هنوز زود است که در مورد پایان صحبت کنیم.” در ادامه سخنان سام لیک را می خوانید:
من از گره زدن این داستان ها با هم لذت می برم و از عمیق تر کردن داستان و پیچیده تر کردن جزئیات لذت می برم. من احساس میکنم چنین فرصتی داریم تا همه رشتههای داستانی خود را به هم وصل کنیم و ایدههای جدیدی ارائه کنیم. هر یک از بازیهای ما باید لذتبخش و مستقل باشند، اما در عین حال میخواهیم محتوای زیادی اضافه کنیم تا طرفدارانی که بازیهای Remedy دیگر را تجربه کردهاند، بتوانند خود را در دنیای خود غرق کنند.
سم لیک همچنین اضافه کرد که فرقی نمی کند که بازی Remedy با کدام تازه وارد شروع شود. اگر علاقه مند هستند، می توانند به عقب برگردند و بازی های قدیمی Remedy را بررسی کنند و در مورد تاریخچه اطلاعات بیشتری کسب کنند.
در حال حاضر، Remedy در حال کار بر روی اولین بازی تیراندازی مشترک خود، FBC: Firebreak، و همچنین Control 2 است. از سوی دیگر، بازسازی Max Payne 1 و 2 با Rockstar تایید شده است.