گزارش جدیدی می گوید که در سال 2024 شاهد پایان سلطه عناوین خدمات زنده خواهیم بود و بازی های متوسط در اولویت قرار خواهند گرفت.

بازی های Live Service همیشه در بین گیمرها محبوب بوده و به بخش مهمی از درآمد صنعت بازی تبدیل شده اند. این محبوبیت در جذابیت آنها در پلتفرمهای استریم منعکس میشود، جایی که این عناوین معمولاً جزو پربینندهترین و پخشترین بازیها هستند.
با این حال، طبق یک گزارش جدید، یک تحلیلگر Newzoo پیشبینی میکند که سلطه عناوین متمرکز بر خدمات در سال 2024 پایان خواهد یافت. او معتقد است که بازار رایانههای شخصی و کنسولها بیش از حد اشباع شده و تمرکز بر روی توسعه بازیها خواهد بود.
بازی هایی مانند Destiny 2، GTA Online، Fortnite، League of Legends و غیره. از جمله بزرگترین عناوین خدمات محور هستند. با توجه به محبوبیت این بازی ها، توسعه دهندگان امسال نیز به حمایت از آنها ادامه خواهند داد. با این حال، این تحلیلگر بر این باور است که در حالی که بازیهای مبتنی بر سرویسهای موجود به عملکرد خوب خود ادامه میدهند، توسعهدهندگانی که دیگر بخشی از این سبک نیستند، علاقهای به کاوش در توسعه عناوین در این سبک نخواهند داشت.
سال 2023 سال دیوانه کننده ای برای صنعت بازی بوده است. امسال شاهد انتشار بازی های بزرگی بودیم، اما بسیاری از استودیوها با چالش های بزرگی مواجه شدند که منجر به اخراج و بازسازی گسترده شد. در همین راستا استودیو Naughty Dog پروژه خدمات محور The Last of Us Online را لغو کرد.
گزارش اخیر حاکی از آن است که صنعت بازی اکنون روی عناوین متوسط تمرکز خواهد کرد. سال گذشته شاهد موفقیت مایکروسافت با Hi-Fi Rush بودیم، بنابراین توسعه دهندگان دیگر ممکن است از این روند پیروی کنند.
اشباع بیش از حد ژانر خدمات محور می تواند پیامدهای گسترده ای در سال 2024 و پس از آن داشته باشد. بازی هایی مانند Hyenas آسیب دیدند و SEGA تولید را لغو کرد. از سوی دیگر، استودیوهای بزرگ احتمالاً قبلاً متوجه این روند شده اند و آنها را نسبت به ابتکارات خدمات محور مخاطره آمیز در آینده محتاط می کند.
نظرت راجع به آن چیست؟
منبع: Tech4gamers
