بخش مربوطه به شرح زیر است:
یکی از مواردی که سونی در بیانیه جدید خود در مورد قرارداد اخیر مایکروسافت به آن اشاره کرده است، تعداد مشترکین Xbox Game Pass است.
منبع سونی برای این آمار، Ampere Analysis است. از اظهارات سونی مشخص است که موفقیت مایکروسافت در جذب تعداد قابل توجهی از مشترکین مشهود است. از سوی دیگر، محقق بازی های ویدیویی شرکت مذکور، Piers Harding-Rolls، به تازگی اعلام کرده است که این رقم ذکر شده در این آمار از آمار فعلی Ampere Analysis بیشتر است. به نظر می رسد سونی این ادعا را بر اساس نمودار نمایش داده شده در گفتگوی GDC این محقق مطرح می کند که در زیر می توانید آن را مشاهده کنید.
به گفته کاربری به نام EvernbornSaga در توییتر، طبق بیانیه اخیر سازمان رقابت (CMA)، بخشی از پاسخ سونی نشان می دهد که مایکروسافت قصد دارد رقابت بین خدمات اشتراک را به حداقل برساند.
جالب اینجاست که آمار منتشر شده توسط سونی با گزارش های قبلی مایکروسافت مطابقت ندارد. همانطور که DomsPlaying نیز در توییتر ذکر کرده است، مایکروسافت اخیرا تعداد مشترکان Game Pass را 25 میلیون نفر اعلام کرده است.
با این حال، سونی به نکات دیگری اشاره میکند، از جمله این احتمال که محصولات Activision منحصر به Game Pass باشند.
همانطور که می دانید، مایکروسافت در تلاش است تا از رگولاتوری بریتانیا برای خرید اکتیویژن بلیزارد تاییدیه بگیرد. در همین حال، سونی نیز سوالاتی را مطرح کرده و شواهد مربوط به نگرانی های این شرکت در مورد رقابت منصفانه در بازار جهانی را ارائه کرده است.
Game Pass بسیار جلوتر از PlayStation Plus است. مایکروسافت در حال حاضر پیشرو در خدمات اشتراک است و کنسول های Game Pass Ultimate و Game Pass در مجموع 29 میلیون مشترک دارند. علاوه بر این، انتظار می رود این رقم در آینده افزایش یابد. تعداد مشترکین انواع مختلف پلی استیشن پلاس بسیار کمتر است.
سونی
تحریریه ICTNN شبکه خبری