اگرچه تاریخ انتشار Gears of War: E-Day هنوز اعلام نشده است ، خالق این سریال ، کلیف بوزینسکی ، تصمیم گرفت همه چیز را دور بیندازد و اعتراف کند که برخی از این داستان ها تا حدی ملخ و شکاف را گردآوری کرده اند.

اخیراً ، در پلت فرم X (توییتر سابق) ، بوزینسکی اظهار داشت که رویارویی بزرگ با Gears of War 3 به هیچ وجه منطقی نبود.
در حق رای دادن Gears of War ، پرش نتیجه آزمایش های ژنتیکی است و شرکتی را با سیستم دولتی خود توسعه داده است. او همچنین شامل دینی به نام ترینیداد کرم هایی بود که در حال پرستش کرم های شکاف بودند. کرم های 3 غول پیکر که باعث ایجاد توخالی می شوند (جایی که ملخ در آن ساکن است). با داشتن یک داستان غنی در اطراف کرم های شکاف و رابطه آنها با ملخ ، معلوم می شود که موارد خاصی بدون پاسخ است.

در طول بازی Gears of War 3 ، Lukasti ، Ketor Skorge ، یک کرم شکاف را از خواب بیدار کرد تا به عنوان سلاح برای از بین بردن جنگ علیه انسان استفاده شود. فقط یک جزئیات کوچک وجود دارد که Skorge می تواند کرم Riftworm را همانطور که می خواهید شخصی سازی کند: بوزینسکی نمی داند چگونه این کار را انجام دهد.
طبق توئیت خود ، برزینسکی هیچ توضیحی در مورد نحوه دستیابی به مکان ها “کنترل طوفان ریفت و چگونگی هدایت آنها به سمت هدف مورد نظر” ندارد.
در حالی که او در حال فکر کردن است ، برزینسکی با این ایده ساده که برخی از بازیکنان می توانند آن را بپذیرند ، از عدم توضیح خود دفاع می کند ، در حالی که برخی دیگر پاسخی می خواهند:
بعضی اوقات شما چیزهایی را در بازی قرار می دهید که به نظر شما جذاب هستند. لازم نیست همه چیز را کاملاً توضیح دهید. بگذارید آنها در تعجب بمانند.