در حالی که شرکت های بزرگ صنعت بازی کره جنوبی را یکی از مهمترین بازارها می دانند ، Xbox به دلیل نادیده گرفتن بازار خود به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

کره جنوبی یکی از مهمترین بازارهایی برای فروش بازی های ویدیویی در جهان است. در حال حاضر ، به لطف موفقیت بازی هایی مانند دروغ های P و Stellar Blade ، بازار توجه صنعت بازی های بزرگ را که قبلاً هرگز نبوده است ، جلب کرده است. شرکت هایی مانند PlayStation و Nintendo سعی می کنند با سرمایه گذاری در بازار کره ، از این موقعیت استفاده کنند ، اما Xbox به طرز شگفت آور توجه زیادی به بازار کشور نمی کند.
یک رسانه کره ای به نام جهانی اقتصادی اخیراً مقاله ای را منتشر کرد که نشان می دهد مردم از مایکروسافت انتقاد می کنند. براساس این گزارش ، اخیراً مایکروسافت نسبت به مکان بازی های مالک خود در کره و افزودن نوعی ترجمه یا زبان کره ای بی تفاوت بوده است ، در حالی که سایر ناشران اصلی از جمله سونی و نینتندو متفاوت بودند.

این انتقادات برای اولین بار با انتشار Starfield آغاز شد ، بازی ای که به نظر می رسید بزرگترین عنوان مایکروسافت برای این نسل از کنسول ها است ، اما در این زبان کره ای کاملاً مورد غفلت قرار گرفت. این مهم است زیرا اعلام شده است که مایکروسافت پول زیادی را برای تبلیغات در کره خرج کرده است.
همین امر در یک وکیل نیز تکرار شده است ، اگرچه در ابتدا اعلام شد که توسط کره ای پشتیبانی می شود. هنگامی که وی با مایکروسافت تماس گرفت تا در مورد پشتیبانی زبانی کره ای در ETRS Worlds 2 سؤال کند ، مایکروسافت گفت که وی هیچ برنامه ای ندارد.
این ناراحتی بازیکنان کره ای است و می تواند منجر به افت شدید محبوبیت برند Xbox در منطقه شود. از آنجا که کره چهارمین بازار بزرگ بازی های ویدیویی در جهان است ، به نظر می رسد تصمیم مایکروسافت بسیار نامناسب است.