در حالی که Doom: The Dark Ages به تاریخ انتشار وی در تاریخ 5 ماه مه نزدیک می شود ، مدیر هوگو مارتین فاش کرد که تیم توسعه در نرم افزار ID به طور قابل توجهی الهام بخش عذاب عنوان در طول سال 2 خواهد بود.

در مصاحبه ای با وب سایت Radar Games ، مدیر Doom: The Dark Ages ، Hugo Martin ، الهام بخش عنوان Doom Original منتشر شده در توسعه Doom: The Dark Ages برای بازدید از موزه برای خواندن نقاشی های نورمن راکول نورمن راکول (( خواسته
.
مارتین همچنان به مقایسه بین مشکلات مبارزه در Doom: The Dark Ages and Doom می پردازد. به گفته وی ، عذاب: قرون تاریک در مراحل افقی متمرکز خواهد شد که ابدی را عذاب می کند. این منطقه دیگری است که با الهام از Doom: The Dark Ages ، زیرا این تیرانداز کلاسیک (به دلیل محدودیت های مواد) توانایی نمایش سطح سه بعدی را ندارد. دشمنان و بازیکنان در سطح دو بعدی قرار داشتند ، بنابراین بازی مبتنی بر واکنش سریع نبود. وی با گفتن فلسفه طراحی مراحل این عنوان ادامه داد:
در Doom Eternal ، تأکید بیشتر بر کمپین در امتداد محور عمودی بود. اما در سنین تاریک ، مانند سرنوشت اصلی ، ما سعی کردیم تهدیدات بیشتری را بر روی محور افقی متمرکز کنیم.
وی همچنین در مورد جاه طلبی های نرم افزار ID برای Doom: The Dark Ages صحبت کرد و تأکید کرد که این روند از بزرگترین اقدامات طراحی شده توسط استودیو ناشی می شود ، هر کدام حدود یک ساعت طول می کشد:
فکر نمی کنم شما بخواهید دو ساعت صحنه بدبختی بازی کنید. در واقع ، شما می خواهید که تجربیات خوب و محدود باشد ، بنابراین ، به طور متوسط ، یک ساعت لازم برای به پایان رساندن یک قدم ، به نظر من زمان خوبی است. البته اگر شما یک کمال گرا هستید ، مطمئناً می توانید زمان بیشتری را برای به پایان رساندن این مراحل اختصاص دهید.
Doom: The Dark Ages در تاریخ 5 ماه مه برای PlayStation 2 ، Xbox Series X / S و PlayStation 2 در دسترس خواهد بود.