دادههای Newzoo نشان میدهد که ۶۰ درصد از زمان گیمرها صرف بازیهایی میشود که ۶ سال یا بیشتر دارند.
یک گزارش جدید در مورد صنعت بازی های ویدیویی، تأثیر رو به رشد گروه کوچکتری از بازی های قدیمی را بر زمان بازی سالانه گیمرها نشان می دهد. روز سهشنبه، Newzoo دومین گزارش سالانه خود را در مورد صنعت بازیهای ویدیویی منتشر کرد که شامل دادههای مربوط به عادات مصرفکننده، مانند خرج کردن و بازی کردن، تا سال 2023 است. گزارش مورد بحث بیان میکند که در حالی که توسعهدهندگان از موفقیت عناوین خود در سال 2023 لذت بردهاند، گیمرها زمان بیشتری را صرف فرنچایزهای شناخته شده و بازی های متمرکز بر خدمات می کنند. این از نظر تئوری یافتن مخاطب برای بازی های جدید را سخت تر می کند. طبق گفته Newzoo، اگرچه درآمد صنعت بازی تا سال 2023 به 93.5 میلیارد دلار خواهد رسید، تعداد کمی از ناشران و توسعه دهندگان سهم قابل توجهی از این درآمد را به خود اختصاص خواهند داد. بر اساس دادهها، تنها 66 عنوان 80 درصد از کل زمان بازی در سال 2023 را به خود اختصاص دادند و 60 درصد آن صرف بازیهایی با سن 6 سال یا بیشتر شد. Newzoo در گزارش خود می گوید:
ایجاد پایگاه بازیکن برای بازیها بهویژه در چشمانداز کنونی ما که در آن عناوین ماندگار و خطوط تولید محتوای قوی حرف اول را میزنند، بسیار دشوار خواهد بود.
طبق گزارش Newzoo، پنج بازی قدیمی Fortnite، GTA V، League of Legends، Minecraft و Roblox تقریباً 27٪ از کل زمان بازی در سال 2023 را به خود اختصاص داده اند. در لیست ده بازی برتر Newzoo بر اساس کاربران فعال ماهانه، Fortnite در صدر همه قرار دارد. پلتفرم ها، از جمله Nintendo Switch و PC. از دیگر عناوین این لیست می توان به بازی های آشنا مانند GTA، Counter-Strike و Apex Legends اشاره کرد. در حالی که تنها یک بازی انحصاری تک نفره به نام Starfield از کنسول های نسل نهم در این لیست گنجانده شده است.