یک گزارش جدید نشان میدهد که بازیهای رایانههای شخصی در سال گذشته دو برابر سریعتر از بازیهای کنسول خانگی رشد کردهاند.
کنسول ها و رایانه های شخصی طرفداران بزرگ و اختصاصی دارند. با این حال، رایانه شخصی در مسیر رشد بیشتری نسبت به اکوسیستم های کنسول های سنتی قرار دارد. این دو پلتفرم با هم جزو پلتفرمهای انتخابی پیشرو برای میلیونها نفر هستند.
اگرچه بازار کنسول ها همیشه بزرگ بوده است، بازی های پلتفرم رایانه های شخصی نیز به طور پیوسته در حال رشد هستند. گزارش جدید نشان می دهد که صنعت بازی در سال 2023 2.6 درصد رشد خواهد کرد که بازی های رایانه شخصی بیشترین سهم از این رشد را به خود اختصاص داده اند.
بازار بازیهای رایانهای معمولاً برای اکثر مردم گرانتر است. با این حال، با توجه به اینکه انحصار کنسول دیگر به اندازه گذشته مهم نیست، بسیاری از مردم از تجربه بازی کنسول صرف نظر می کنند زیرا تجربه رایانه شخصی آنها مزایای مختلفی را ارائه می دهد.
Newzoo، مرکز داده بازیهای ویدیویی، در گزارش جدید خود ادعا میکند که صنعت بازی تا سال 2023 در مجموع 93.5 میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد. بر اساس این آمار، بازیهای رایانهای به تنهایی نسبت به سال قبل 3.9 درصد رشد داشتهاند و کنسولها بازی ها نیز در سال گذشته 1.7 درصد رشد داشته اند که کمتر از 50 درصد آمار رشد قبلی است.
این گزارش تایید میکند که بازیهای کنسولی در مجموع درآمد بیشتری ایجاد کرده است، اما به نظر میرسد بازیهای رایانهای بهتر عمل میکنند. یک مزیت اصلی برای کنسول ها هنوز در انحصار بودن آن نهفته است، اما به اندازه گذشته رایج نیست. از مجموع درآمد 93.5 میلیارد دلاری، بازی های کنسولی 53.1 میلیارد دلار درآمد داشته اند. این بخش 57 درصد از سهم کل درآمد را به خود اختصاص داده است و بازی های رایانه شخصی با 40.4 میلیارد دلار 43 درصد از کل سهم را به خود اختصاص داده اند.