فاصله کوتاه بین عرضه این دو بازی باعث شد تا شاهد رقابت تنگاتنگی بین Dead Space Remake و The Callisto Protocol باشیم. با این حال، اسکافیلد اکنون استودیوی Motive را به دلیل نحوه بازسازی Dead Space تحسین کرده است. اسکافیلد در پاسخ به پست لینکدین در مورد بازسازی Dead Space از همه کسانی که روی بازی اصلی و بازسازی آن کار کردند تشکر کرد و گفت:
Dead Space Remake در حال حاضر برای پلتفرم های Xbox Series X/S، PlayStation 5 و PC در دسترس است.
در مصاحبه ای جدید با GQ، تهیه کننده اصلی Dead Space Remake گفت که علاقه مند است بیشتر روی IP کار کند:
با تشکر از همه کسانی که روی بازی اصلی برای زحماتشان کار کردند. این بازی تحت تأثیر گذشت زمان قرار نگرفته است. همچنین از استودیو Motive برای بازتولید وفادارانه آنها تشکر می کنم.
آقای گلن شوفیلد، خالق Dead Space، Electronic Arts و استودیوی خود Motive را به خاطر بازی وفادارانه و باکیفیت این بازی نسبت داد. خود اسکافیلد به تازگی The Callisto Protocol را ساخته بود.
گلن اسکافیلد، که در حال حاضر مدیر عامل استودیو Striking Distance است، قبلاً در سال 2008 در ساخت و تولید بازی اصلی Dead Space شرکت داشت. سپس Electronic Arts را ترک کرد و Sledgehammer Games را تأسیس کرد. اسکافیلد هیچ نقشی در ساخت دنباله های Dead Space نداشت. با این حال، سال گذشته او The Callisto Protocol را ساخت که به نوعی دنباله معنوی برای Dead Space است.
ما واقعا امیدواریم که روی Dead Space بیشتر کار کنیم. بدون شک ایده هایی برای ادامه این سریال وجود دارد. ما به تعطیلات می رویم و وقتی برگشتیم با الکترونیک آرتز صحبت خواهیم کرد تا ببینیم بعداً چه اتفاقی می افتد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری