به گزارش Digital Foundry، عملکرد فنی بازی Ghostwire: Tokyo در کنسول های Xbox Series X و Series S به طور قابل توجهی بدتر از کنسول PlayStation 5 است. .
الیور مکنزی از Digital Foundry اولین نظرات خود را در مورد عملکرد فنی بازی در قسمت جدید پادکست DF Direct به اشتراک گذاشته است. البته، بررسی کامل ویدیویی Ghostwire: Tokyo هنوز توسط Digital Foundry منتشر نشده است و ممکن است در آینده شاهد تحلیل جامع تری باشیم. مکنزی گفت:
در کل باید گفت که بازی روی پلی استیشن 5 بهتر اجرا می شود و سری S در شرایط بسیار بدی قرار دارد. بنابراین در مجموع یک موقعیت بسیار عجیب اتفاق افتاد و چنین چیزی از یک استودیوی اختصاصی مایکروسافت انتظار نمی رفت.
مک کنزی در مورد جزئیات عملکرد فنی این بازی کمی بیشتر صحبت کرد:
انعکاس های ردیابی پرتو گاهی اوقات کیفیت پایین تری دارند. هنگام استفاده از سایههای ردیابی پرتو، باگهایی مربوط به همترازی سایهها نیز وجود دارد. وضوح کلی بازی در هر دو کنسول تقریباً یکسان است، اما وضوح حالت Quality در پلی استیشن 5 کمی بالاتر است. همچنین، نرخ فریم معمولاً 5-10٪ کمتر از پلی استیشن است.
مک کنزی در رابطه با عملکرد نسخه Xbox Series S نیز گفت که دو حالت گرافیکی در سری S وجود دارد، Performance و Quality که هر دو فاقد Ray Tracing هستند. حالت Performance بازی ظاهرا با نرخ فریم کمتر از 60 فریم بر ثانیه کار می کند. مک کنزی در رابطه با عرضه نسخه پلی استیشن 5 در ماه مارس سال گذشته و عملکرد فنی ضعیف آن در آن زمان، گفت:
من امیدوار بودم که این نسخه برخی از مشکلات نسخه سال گذشته پلی استیشن 5 را برطرف کند، اما به نظر می رسد که بازی کاملاً در جهت مخالف پیش رفته است.
بازی The Ghostwire: Tokyo یک سال پیش بر روی پلی استیشن 5 منتشر شد و تاکنون به دلیل قرارداد انحصاری سونی با بتسدا، در انحصار کنسول پلی استیشن باقی مانده است. این قرارداد که شامل بازی Deathloop بود، قبل از خرید Bethesda توسط مایکروسافت امضا شد و مایکروسافت تصمیم گرفت که آن را نقض نکند.