فقدان سطح سختی مشخصه بازی های سبک Souls است و این دقیقاً همان چیزی است که Neople در ابتدا برای بازی جدید اکشن نقش آفرینی خود، The First Berserker: Khazan در نظر گرفته بود. در مراحل اولیه تولید، سازنده تاکید کرد که بازی در تنظیم گزینهها مشکلی نخواهد داشت، اما ممکن است سازنده نظر خود را به دنبال برخی درخواستهای طرفداران تغییر داده باشد.
در مصاحبه اخیر با GamingBolt، Neople اعلام کرد که بر اساس بازخورد جامعه کاربران، این استودیو در حال آزمایش امکان پیاده سازی یک حالت آسان برای The First Berserker: Khazan است. هنوز مشخص نیست که آیا چنین حالتی در بازی نهایی گنجانده خواهد شد یا خیر، اما در حال حاضر سازنده در حال بررسی اثرات و پیامدهای چنین تغییری است.
نئوپل در این مصاحبه اعلام کرد:
در حالی که در ابتدا اعلام کردیم که هیچ برنامه ای برای اضافه کردن تنظیمات سختی به برنامه خود نداریم، در حال حاضر در حال آزمایش یک حالت سختی کمتر در استودیو هستیم. هدف اصلی ما این بود که بازیکنان به طور کامل مشکلات شخصیت اصلی را درک کنند. با این حال، طرفداران درخواست کرده اند که تنظیمات سختی اضافه شود. هنوز مشخص نیست که آیا حالت آسان یا داستانی در این عنوان وجود خواهد داشت، اما ما می خواهیم بازیکنان بیشتری را به شرکت و لذت بردن از بازی ترغیب کنیم، بنابراین، به آزمایش و بررسی این حالت ادامه خواهیم داد.
The First Berserker: Khazan در تاریخ 27 مارس 2025 (7 آوریل 1404) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد. همچنین دموی این عنوان در تاریخ 16 ژانویه (27 آذر) در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.