دنباله Beyond Good & Evil برای اولین بار در سال 2008 اعلام شد و اگرچه دوباره در سال 2017 فاش شد، اما هنوز هیچ نشانه ای از انتشار آن وجود ندارد. میشل آنسل، خالق عناوینی مانند Rayman و Beyond Good & Evil 1 که در سال 2020 یوبی سافت را ترک کرد، دلایل طولانی بودن این عنوان را فاش کرد.
انسل اخیراً در مصاحبهای با Superpower درباره اشتباهاتی که در زمان حضورش در استودیو و روند تولید Beyond Good & Evil 2 رخ داده است، صحبت کرد و گفت که فکر میکند «تضاد بین مدیران، مشکل اصلی فرآیند پیچیده توسعه است. از این عنوان وی سپس مسائل را به طور کامل توضیح داد:
در برخی از پروژهها، چالشهای بزرگی برای خود ایجاد میکنیم و تیمهایی را با اشتیاق فراوان جذب میکنیم، بدون اینکه بدانیم مسیر پیش رو چقدر طولانی و پیچیده خواهد بود. اشتیاق یک انرژی فوق العاده است، اما همچنین می تواند منجر به درگیری و اختلاف بین علاقه مندان شود. برای مثال در Beyond Good & Evil 2 مشکلات زیادی بین مدیران مشتاق وجود داشت. مدیر هنری می خواست همه چیز را بارها و بارها از نو انجام دهد، کارگردان می خواست یک بازی به سبک کاوش در مقبره ها و سیاه چال ها بسازد و من آرزوی یک ماجراجویی فضایی را داشتم. ما به معنای واقعی کلمه نتوانستیم به توافق برسیم که باعث شکست پروژه شد.
در این نوع شرایط، کارمندان گیج می شوند و حتی نمی دانند چه کسی مسئول است و چه کسی تصمیم می گیرد. قرار بود تهیه کننده مشکل را برطرف کند اما اینطور نشد. حتی Yves Guillemot (ایو Guillemot، مدیر عامل Ubisoft) مجبور شد به Montpellier (دفتر مرکزی استودیو) برود تا اوضاع به حالت عادی برگردد، اما این کافی نبود و کارگردان همچنان پافشاری می کرد.
آنسل همچنین گفت که از اینکه در برخی گزارش ها از او به عنوان یکی از دلایل اصلی مشکلات بازی یاد شده است ناراحت است، اما همچنان مسئولیت کاستی های آن را بر عهده می گیرد:
وقتی در لیبه دیدم که به گفته آنها این من بودم که صدا می زدم و درخواست تغییرات ناگهانی می کردم، احساس کردم که دارم خفه می شوم (به دلیل اتهامات بی اساس آنها). Beyond Good & Evil 2 تنها بازیای است که فکر نمیکنم تا به حال در تصمیمگیری نقشی داشته باشم و حاضرم آن را به همه مخالفان ثابت کنم. عنوان نمونه ای از غذای نمکی ضرب المثل به دلیل حضور چند آشپز مشتاق بود که با هم آشپزی نمی کردند. البته فکر می کنم چند وقت پیش این افراد دردسرساز اخراج شدند و بالاخره پروژه با مدیران جدید به تعادل نسبی رسید. این مشکلات مدیریتی البته برای تیم های توسعه بسیار مضر است و همه اینها نشان می دهد که مدیریت انسانی کار آسانی نیست.
اما مشکل اصلی فقط یک نفر نبود، بلکه مجموعه ای از اختلافات بود که در سطح مدیریت باقی ماند. معتقدم مسئولیت این مشکلات بر دوش من است، زیرا فکر میکنم باید بیشتر از ایده اصلی پروژه دفاع میکردم یا حداقل حضور فعالتری داشتم و سازگاری بیشتری در روابطم با کارکنان نشان میدادم.
در سال 2020، ایو گیلموت، مدیرعامل یوبیسافت اعلام کرد که Beyond Good & Evil 2 به خوبی پیش میرود، اما چهار سال بعد و حدود 16 سال پس از رونمایی اولیه، یوبیسافت هنوز اطلاعات جدیدی در رابطه با عاقبت مورد انتظار که طرفداران آن را به اشتراک نگذارند، ندارد. .