پاتریک کلاوس، مدیر عامل استودیو موتیو گفت: «مرد آهنی یک اولویت بزرگ برای Motive است و من به آنچه تاکنون به دست آوردهایم افتخار میکنم.
استودیو Motive، سازنده بازی Dead Space Remake، از تشکیل یک تیم داخلی جدید برای تمرکز بر توسعه فرنچایز Battlefield خبر داده است. با این اعلامیه، استودیوی Motive رسما به جمع دیگر استودیوهای بزرگ در حال توسعه فرنچایز Battlefield میپیوندد. استودیوهایی از جمله DICE، Ripple Effect Studios و Criterion Games.
با این حال، Motive مدتی است که روی یک بازی اکشن ماجراجویی مرد آهنی تک نفره نیز کار می کند. بنابراین این سوال مطرح می شود: تغییر مورد نظر دقیقاً چگونه بر توسعه این پروژه تأثیر می گذارد؟ در بیانیه مطبوعاتی ذکر شده، پاتریک کلاوس، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که تیم جداگانهای در استودیو Motive به کار روی Iron Man ادامه خواهد داد و توسعه بازی اخیراً به یک نقطه عطف داخلی بزرگ رسیده است. پاتریک کلاوس نوشت:
به موازات Battlefield، توسعه پروژه مرد آهنی ما تحت هدایت اولیویر پرولکس (تهیه کننده اجرایی) و یان فریزر (مدیر خلاق) در حال پیشرفت است. این تیم در سال جاری پیشرفت زیادی داشته است و به یک نقطه عطف داخلی بزرگ دست یافته است و پایه محکمی برای مراحل بعدی گذاشته است. Iron Man همیشه برای Motive در اولویت بوده است و من به آنچه تاکنون به دست آورده ایم افتخار می کنم.
در اکتبر سال گذشته اعلام شد که پروژه مرد آهنی هنوز در مراحل اولیه پیش تولید قرار دارد. بر خلاف عناوین قبلی Motive که بر روی موتور داخلی Frostbite ساخته شده بودند، این بازی با استفاده از Unreal Engine 5 توسعه یافته است. لیست مشاغل آن نیز نشان می دهد که ممکن است تجربه ای از جهان باز باشد.
در فوریه، Electronic Arts اعلام کرد که توسعه مجوز IP را به عنوان بخشی از یک بازسازی داخلی که شامل اخراج 670 کارمند میشود، کنار میگذارد. در نتیجه، بازی تیراندازی تک نفره جنگ ستارگان Respawn Entertainment لغو شد. با این حال، مدت کوتاهی پس از آن، تایید شد که مرد آهنی استودیوی Motive و Black Panther از Cliffhanger Games هنوز در حال توسعه هستند.