روند تولید بازی Donkey Kong Banza درست پس از اولین نسخه تیم Super Mario Odyssey در نسخه اول Switch آغاز شد.

در حالی که Donkey Kong Banza نزدیکتر از همیشه بود ، تهیه کننده Centa Motokura و کارگردان Casuya Takahashi در مصاحبه با وب سایت اسپانیایی La Vanguardia (به نقل از بازیکن) منجر به توسعه این بازی به مدت هشت سال شد. آنها گفتند که اندکی پس از اتمام پروژه Super Mario Odyssey در سال ششم ، کار روی این بازی را آغاز کردند. این بدان معنی است که این عنوان حدود 5 سال در حال توسعه است. Motokura در مورد آن گفت
من نمی توانم جزئیات را بسیار دقیق بیان کنم ، اما می توانم بگویم که ما پس از اتمام سوپر ماریو ادیسه (1) شروع به توسعه این بازی کردیم.
برای مقایسه ، بازی سوپر ماریو ادیسه در همان سال با انتشار کنسول سوئیچ منتشر شد. اکنون ، با Donkey Kong Bananza ، همان تیم در بازی دیگری کار کرده است که سال کنسول جدید خود را منتشر می کند. این دو همچنین در مورد تفاوت های اصلی بین سوپر ماریو ادیسه و خر کنگ بانزا صحبت کردند.
Motokura تأکید کرد که یکی از اصلی ترین تفاوت های این دو بازی ، نحوه تعامل بازیکن با جهان است. در حالی که ماریو از طریق شخصیت Cappy با محیط زیست ارتباط برقرار می کرد ، از فناوری Voxel در Bananza Donkey Kong استفاده می شد تا Dankey Kong بتواند محیط خود را تغییر دهد.
تاکاهاشی همچنین به تفاوت در طراحی مراحل اشاره کرد. در حالی که هدف Super Mario Odyssey این بود که هر صحنه را منحصر به فرد و سرگرم کننده کند ، Donkey Kong Bananza بیشتر روی “تخریب ای که ایجاد می کند” متمرکز شد. این شامل مکانیسم هایی مانند ایجاد واکنش های زنجیره ای با از بین بردن اشیاء مختلف برای آشکار کردن قطعات پنهان است. Motokura اضافه شد:
از آنجا که ما با شخصیتی متفاوت هستیم ، فکر کردیم که تمایز گیم پلی منطقی است. این تیم به طور کامل از ویژگی های خاص Dankey Kong کاوش کرده است و در مورد چگونگی برجسته کردن آنها در بازی فکر کرده است.
در همان مصاحبه ، تاکاهاشی همچنین در مورد گذشته خود با حق رای دادن الاغ کنگ صحبت کرد و توضیح داد که تصمیم گرفته است بازی های قدیمی تر Donkey Kong Bananza را مجدداً ارزیابی کند. او گفت.
خاطرات بسیار خوبی از بازی با Donkey Kong Jr. و سپس من یک مسابقه Donkey Kong Country دارم. بعد از اینکه متوجه شدم به تیم Donkey Kong Bananza پیوسته ام ، دوباره تمام مسابقات این سریال را بازی کردم.
تاکاهاشی همچنین در مورد بازی Donkey Kong Country صحبت کرد. این عنوان که یکی از نقاط عطف این سریال است ، با جلوه های تصویری پیشرفته زمان ، که گرافیک سه بعدی را با یک گیم پلی پلت فرم دو بعدی ترکیب می کند ، محبوب شده است. این بازی همچنین مکانیسم هایی را معرفی کرده است که اکنون با Dankey Kong مرتبط است ، از جمله واگن های معدن و گلوله های بشکه. تاکاهاشی همچنین توضیح داد:
به طور خاص ، Donkey Kong Country مکانیسم های منحصر به فردی مانند توپ های بشکه ای و واگنهای معدن را معرفی کرد. من می خواستم این عناصر را دوباره وصل کنم و احساس تخریب را اضافه کنم. این باعث شد که من بخواهم خاطراتی را که با ایده های جدید صرف شده است ترکیب کنم.
Donkey Kong Bananza به طور انحصاری برای Nintendo Switch در تاریخ 1 ژوئیه منتشر می شود.
