بازیهای سرویس زنده میتوانند سالها بدون مشکل اجرا شوند، مشروط بر اینکه بهروزرسانیهای دائمی را از توسعهدهنده دریافت کنند و بازیکنان با استقبال خوبی مواجه شوند. بنابراین، ممکن است برای توسعه دهنده منطقی نباشد که دنباله ای برای چنین بازی هایی بسازد. با این حال، نسخه های دوم بازی هایی مانند Overwatch وجود داشته است که در نهایت با وجود انتقادات فراوان شکست نخورده است.

در حالی که برخی بر این باورند که انتشار دنباله برای یک بازی سرویس زنده قابل قبول است، بسیاری با این نظر مخالف هستند و تهیه کننده War Thunder یکی از آنهاست. او اخیرا در مصاحبه ای گفته است که انتشار دنباله هایی برای این نوع بازی ها بی معنی است.
ویاچسلاو بولانیکوف، تهیه کننده War Thunder، توضیح داد که چرا ایجاد یک دنباله برای بازی های سرویس زنده بی معنی است:
هیچ منطقی در انتشار دنباله سرویسی که به خوبی کار می کند وجود ندارد. به همین دلیل است که اپل اپ استور 2 و نتفلیکس نتفلیکس 2 را منتشر نکرده است.
وی در ادامه گفت که شرکت ها به طور مداوم در حال بهبود خدمات خود هستند، بنابراین نیازی به انتشار نسخه بعدی نیست. همه چیز در مورد پشتیبانی از سخت افزار جدید و انتشار به روز رسانی ها برای ارائه ویژگی های جدید برای جلب توجه طرفداران است. وی افزود:
نسخه 2 یک سرویس معمولاً به معنای راه اندازی مجدد است و راه اندازی مجدد به این معنی است که شرکت در تلاش است کاربران از دست رفته را بازگرداند یا مخاطبان کاملاً جدیدی را جذب کند. او سپس گفت که چنین حرکتی می تواند به منزله اعتراف غیرمستقیم به شکست سرویس قدیمی باشد. اگرچه این جمله کمی تند به نظر می رسد، بولانیکف نکات جالب و به ظاهر منطقی را بیان کرد.