یکی از کارمندان سابق اکتیویژن (اکتیویژن) اخیرا در شبکه اجتماعی توییتر در واکنش به اعتراض طرفداران به افزایش چشمگیر تعداد تقلب کنندگان در Call of Duty، دلیل این امر و ناتوانی سازندگان در مواجهه با آن را توضیح داد.
سیستم ضد تقلب Ricochet که به طور کامل توسط Activision توسعه یافته است، سال هاست که توسط طرفداران به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. بسیاری آن را ناکارآمد و ناکارآمد می دانند و حالا با انتشار Black Ops 6 به نظر می رسد که عملکرد این سیستم در پایین ترین حد خود قرار دارد.
اما چرا وضعیت اینگونه است؟ چرا تمام تلاش های اکتیویژن و استودیوهای توسعه برای مبارزه با متقلب ها ناموفق به نظر می رسد؟ جاستین تیلور، کارمند سابق Activision در توییتر به این سوالات پاسخ داد.
پاسخ این سوالات بسیار ساده است، ما 3 استودیو توسعه داریم (Infinity Ward، Treyarch و Sledgehammer) که اصلاً نمی خواهند با هم کار کنند، آنها هر سال توسعه یک Call of Duty را از صفر شروع می کنند و مانند Apex Legend Fortnite و Valorant روی یک پروژه کار نمی کنند.
این استودیوها هر سال یک بازی جدید منتشر می کنند و زمانی که راه درست توسعه و پشتیبانی را پیدا کردند، زمان آنها به پایان رسیده و نوبت به Call of Duty در سال آینده می رسد.
به طور خلاصه، تیلور دلیل این مشکل را انتشار سالانه و عدم همکاری استودیوهای Call of Duty می داند. هنگام انتشار هر نسخه جدید، در طول فصل های زنده سرویس Ricochet، سازنده Ricochet را در برابر همه مشکلات و تقلب ها مقاوم می کند، اما زمانی که به سطح قابل قبولی از عملکرد رسید، Call of Duty جدید منتشر می شود و تلاش سازنده بر این است. دیگر قابل توجه نیست
بازی Call of Duty Black Ops 6 هماکنون برای پلیاستیشن 4، پلیاستیشن 5، ایکسباکس وان، ایکسباکس سری X/S و رایانههای شخصی در دسترس است.