یک توسعه دهنده سابق Nat Dog Studios ، که در آخرین ما نیز کار کرده است ، معتقد است که واقع گرایی رئالیسم با هزینه صنعت بازی های ویدیویی است.

در سالهای اخیر ، سطح جلوه های بصری دنیای بازی های ویدیویی به جایی رسیده است که می تواند مضر باشد. در حال حاضر ، بازی های AAA برای توسعه جلوه های بصری که کمی بهتر از شش یا هفت سال پیش است ، به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل ، کاربران رسانه های اجتماعی اخیراً اعلام کرده اند که تأثیرات بیش از حد در بازی ها سطح بالایی از رئالیسم ایجاد می کند ، تأثیر منفی بر صنعت بازی داشته است. در ادامه ، یک توسعه دهنده که سابقه کمک به Nat Dog Studios را دارد نیز این مشکل را تأیید کرد.
بسیاری بر این باورند که هزینه های مرتبط با تولید عناوین AAA مشکلات اصلی مانند افزایش قیمت بازی ها و افزایش حجم پول بازی است. اخیراً ، بسیاری از کاربران در توییتر در مورد این مشکل بحث کرده اند. حتی یک کاربر به نام Davidvinc تأکید کرد که تحقق عناوین تحقق و عناوین سنگین AAA دنیای بازی های ویدیویی را خراب کرده است. وی همچنین تأکید کرد که بین سؤالاتی از قبیل افزایش خطر نوآوری و گسترش روند توسعه با افزایش بودجه لازم برای توسعه تأکید کرد.

سپس ، توسعه دهنده سابق نات داگ ، دل واکر ، به بحث پیوست و سخنان وی را تأیید کرد. وی گفت: دستیابی به سطح بالایی از رئالیسم نیاز به کار زیادی دارد و حتی تلاش برای افزایش رئالیسم در موارد ساده مانند پیاده روی ، دویدن و پریدن باعث افزایش زمان پروژه تا ده بار می شود. او در مقاله ای نوشت:
او خوب می گوید (در مورد ویرانه های بازی ها برای رسیدن به سطح بالایی از رئالیسم). واقع گرایی سطح بالا همه چیز را کند می کند.
توسعه دهنده سپس تأکید کرد که در آینده ، ما احتمالاً تیم های کوچکتر با عملکرد بالاتر خواهیم دید. دقیقاً شبیه به تیم توسعه بازی مبهم و مبهم: Expedition 33 ، که با بودجه محدود به شدت بدست آمد. وی همچنین از موتور موتور غیر واقعی تمجید کرد و گفت که از موتور باید به عنوان ابزاری برای کاهش هزینه های همه توسعه دهندگان استفاده شود.