XDEUSE ممکن است دیگر امکانات زیادی برای شرکت در بازار تیراندازان اول شخص نداشته باشد ، اما این مانع از تهیه کننده اجرایی بازی نمی شود و تصمیم گیرندگان وی انتقاد نمی کنند.

در پاسخ به هواداری که از پایان زندگی XDeuster پشیمان شد ، مارک روبین ، تهیه کننده اجرایی بازی ، از استراتژی های بازاریابی حق رای دادن Call of Duty و سایر بازی ها انتقاد کرد. روبین سالها پیش نقش تهیه کننده اجرایی را در Infinity Studios بازی کرد و تجربه کاری در سریال Call of Duty دارد. او گفت:
بسیاری از بازی ها ، از جمله سری Call of Duty ، فقط بر نحوه استفاده بیشتر از جامعه بازیکنان خود تمرکز می کنند. آنها به شدت در مسابقات مبتنی بر ترس (FOMO) و مسابقات EOMM حساب می شوند.
روبین سپس افزود که بازی هایی مانند سریال Call of Duty در گذشته بیشتر به “کیفیت بازی” به عنوان راهی برای جذب بازیکنان متمرکز شده اند. تمرکز بیشتر بر “توسعه بازیکنان” با تاکتیک های کمتری مبتنی بر درگیری ها و “تجربیات با کیفیت بهتر” فراموش شده است.

به عبارت دیگر ، بازی شما باید تعداد زیادی بازیکن داشته باشد زیرا خوب است و مردم می خواهند آن را بازی کنند. نه به این دلیل که بازی بودجه بازاریابی 5 میلیون دلار دارد. هرچه گفتم بسیار ساده است ، زیرا مدت زمان زیادی طول می کشد.
وی سپس با این گفته نتیجه گرفت که استودیوها باید “بیشتر شبیه لاریان باشند ، نه اکتیویژن” ، در حالی که توضیح می دهد:
افراد بسیار خوبی در اکتیویژن و استودیوهای آن وجود دارند ، اما من فکر می کنم آنها به چیزی تبدیل شده اند که نبوده و نتوانستند فرار کنند.
عنوان XDEUSE برای اولین بار در تاریخ 6 ماه مه با محبوبیت طرفداران و بازیکنان بالا منتشر شد. با این حال ، جامعه بازیکنان به سرعت کاهش یافت و منجر به فسخ بازی تنها پنج ماه پس از انتشار شد. سرورهای این بازی باید در تاریخ 6 ژوئن بیرون بروند.