این خبر توسط کاربر pmc64 در Reddit گزارش شده است. به نظر می رسد کپکام گزینه های گرافیکی ray tracing را از Resident Evil 2 و 3 حذف کرده است.
ویژگی های نورپردازی Gen 9 تابستان گذشته برای این بازی ها و Resident Evil 7 به عنوان بخشی از یک آپدیت رایگان منتشر شد. این آپدیت پشتیبانی از DirectX 12 را در کنار سایر ویژگی های گرافیکی مانند FSR AMD به بازی اضافه کرد. وقتی Resident Evil 2 را همین الان باز کنید قطعا متوجه عدم وجود ردیابی پرتو در بازی خواهید شد.تنظیمات AMD FSR همچنان در بازی وجود دارد و بازی را با پیکربندی قدیمی DirectX 11 (که این گزینه ها را ندارد اجرا کنید. ) گزینه ای است که از طریق فروشگاه Steam در دسترس است. به نظر می رسد این تغییر پس از آپدیت 14 آوریل بازی اعمال شده است.
من نمی توانم وضعیت سایر بازی های Capcom و اینکه چرا این اتفاق می افتد را تأیید کنم زیرا من مالک شرکت نیستم، اما کاربران Reddit می گویند Resident Evil 3 نیز تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفته است. این بازی نیز در تاریخ 14 آوریل آپدیت شد. Wccftech Media همچنین پیشنهاد میکند که Resident Evil 7 تنظیمات Ray Tracing خود را از دست داده است، اما این را نمیتوان تایید کرد زیرا هیچ بهروزرسانی خاصی در 14 آوریل دریافت نکرد. حتی Resident Evil 4 هنوز از این ویژگی نورپردازی مدرن پشتیبانی نمی کند.
این تغییر غیر ضروری و ناامید کننده است و مطمئناً طرفداران قدیمی را عصبانی خواهد کرد. نظر من را بخواهید، فکر می کنم به دلیل یک باگ یا خطای فنی است و به زودی توسط کپکام برطرف خواهد شد.