Baldur’s Gate 3 بدون شک استانداردهای خود را برای انجام بازی ها بهبود بخشیده است. حجم محتوا و آزادی بازیکنان به سادگی قابل اندازه گیری نیست.

با یک داستان عالی ، شخصیت های فراموش نشدنی و ارزش عالی تمرین ، بدون شک به عنوان یکی از بهترین بازی های ساخته شده در تاریخ ثبت می شود. با این حال ، هیچ روش واقعی برای اندازه گیری تأثیر بازی در صنعت بازی وجود ندارد. پس از انتشار پچ شماره 1 ، لایان به پروژه بعدی خود می پردازد ، اما تأثیر بازی در سالهای آینده مشخص خواهد شد. با این حال ، توسعه دهنده جانباز Bioware ، مارک دارا ، می گوید که این اثر ممکن است به همان اندازه که فکر می کنیم قدرتمند نباشد.
مارک دارا ، تهیه کننده سابق اجرایی سری Age Dragon ، می گوید که تمام شرایط برای لایان کاملاً آماده شده است تا یکی از بهترین بازی های همه زمان ها را ایجاد کند. با این حال ، بعید است که سایر استودیوهای بازی برای ساختن بازی خود این شرایط را داشته باشند. اگرچه توسعه دهندگان از BG3 الهام می گیرند ، اما احتمالاً هیچ وقت ، بودجه یا آزادی عمل برای ایجاد چیزی نزدیک ندارند.
مدیرعامل سن اژدها

مارک دارا گفت:
عنوان BG3 در واقع نقش بازی بازی ها را از نظر تعداد مخاطبان تغییر داده است. این بازی ژانر را تا حد زیادی گسترش داده است که عالی است. اما من فکر می کنم که تأثیر آن در نحوه توسعه بازی ها پایین تر از افراد خارج از صنعت بازی های ویدیویی خواهد بود.
وی توضیح داد که بخش بزرگی از موفقیت BG3 به دلیل “طوفان کامل عناصر مختلف” بوده است که این راهی نیست که بیشتر صنعت بازی فعالیت می کند. عنوان BG3 یک استثنا است. دارا ادامه داد:
کاری که این بازی انجام داده است کاری نیست که بسیاری از بازی های دیگر مجاز به انجام آن هستند. در نتیجه ، من فکر نمی کنم که تأثیراتی که باید هاله عنوان فروش باشد.
استودیوهای لاریان آخرین به روزرسانی Baldur’s Gate 3 را منتشر کردند و در یک فیلم کوتاه از این عنوان و هواداران خود خداحافظی کردند.