بر اساس گزارشی جدید، بازی های دیجیتال محبوب ترین راه برای فروش بازی در ایالات متحده به خصوص در میان کاربران ایکس باکس هستند.
این گزارش نسبت بازی های فیزیکی فروخته شده برای تمامی پلتفرم های اصلی بازی را ارائه می دهد. ایکس باکس کمترین فروش فیزیکی را دارد و پس از آن پلی استیشن و نینتندو قرار دارند. طبق گزارش ها، مایکروسافت به همین دلیل بخش بازی های فیزیکی ایکس باکس را کنار گذاشته است.
Mat Piscatella از Circana فاش کرد که بازی های فیزیکی کمترین فروش را در ایکس باکس داشته اند. علاوه بر این، پلی استیشن و نینتندو تقریباً اعداد مشابهی را ثبت کردند.
بر اساس این مطالعه، تقریباً 83 درصد از بازیهای کنسولی در سال 2023 به صورت دیجیتالی فروخته میشوند. طبق گزارشهای اخیر، مایکروسافت بخش بازیهای فیزیکی خود را نیز تعطیل کرده است.
به طور کلی، بازی های فیزیکی مزایای زیادی نسبت به عناوین دیجیتال دارند. این شامل تعمیر و نگهداری، فروش مجدد و موارد دیگر است. با این حال، به نظر می رسد همه چیز در حال تغییر است.
مت پیسکاتلا توییتی در این باره منتشر کرد که به شرح زیر است:
طبق گزارشی از سرویس ردیابی خرده فروشی Circana، تا سال 2023 در ایالات متحده، هزینه های نرم افزار فیزیکی برای پلتفرم های نینتندو بیش از نیمی از کل هزینه های نرم افزار فیزیکی را تشکیل می دهد. هزینه های نرم افزار فیزیکی برای پلتفرم های ایکس باکس کمتر از 10 درصد از کل هزینه های فیزیکی را تشکیل می دهد.
از کل فروش بازی های ایکس باکس در ایالات متحده در سال 2023، تنها 10 درصد آن فیزیکی خواهد بود. برای پلی استیشن و نینتندو این ارقام به ترتیب 40 و 50 درصد بوده است. به طور کلی به نظر می رسد که مخاطبان ایکس باکس تمایل بیشتری به خرید بازی های دیجیتال دارند.
از سوی دیگر، پلی استیشن و نینتندو بازارهای فیزیکی بزرگی دارند. وقتی تفاوت توزیع بازی بین این شرکت ها را در نظر بگیرید، این تفاوت چندان تعجب آور نیست. مایکروسافت در درجه اول به سرویس Game Pass خود متکی است و مخاطبان خود را به دانلودها و کتابخانه های دیجیتال هدایت می کند. بخش عمده ای از سهم آن در این نسل مربوط به کنسول Xbox Series S است که به عنوان یک کنسول کاملا دیجیتال در نظر گرفته می شود.
این اعداد نشان دهنده اهمیت رو به کاهش بازی های فیزیکی در ایکس باکس است. هفته گذشته، Walmart نسخه های فیزیکی Starfield را تنها به قیمت 0.03 دلار فروخت تا از شر نسخه های فیزیکی خلاص شود. از سوی دیگر، مایکروسافت اخیرا اعلام کرده است که بازی مورد انتظار Senua's Saga: Hellblade 2 تنها به صورت دیجیتالی در دسترس خواهد بود.
نظرات یوبی سافت نشان می دهد که ناشران چه احساسی نسبت به بازی های فیزیکی دارند و این شرکت فرانسوی می گوید مشتریان باید با عدم مالکیت فیزیکی آشنا شوند.
برای افرادی که بازی های فیزیکی را ترجیح می دهند، پلی استیشن و نینتندو ممکن است تنها گزینه های آینده باشند. اگرچه بسیاری از گیمرها ایده کنار گذاشتن کامل بازی های فیزیکی را دوست ندارند، اما در آینده اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.
نظرت راجع به آن چیست؟