در مقابل، مخالفان اعلام کردند که به دلیل منحصربهفرد بودن سیستم عامل ویندوز، نمیخواهند مایکروسافت بیش از حد بر بازی تسلط داشته باشد، برخی از مخالفان نیز ابراز نگرانی کردند که نهایی شدن معامله اکتیویژن بلیزارد منجر به فروش سایر ناشران برتر مانند Ubisoft، Electronic Arts و Tik-Too. در نهایت، برخی از مخالفان بر این باور بودند که در صورت نهایی شدن این معامله، مایکروسافت وعده خود را زیر پا می گذارد و یا Call of Duty انحصاری می شود یا یک بازی غیر استاندارد روی پلی استیشن قرار می گیرد.
تنظیم کننده بازار بریتانیا فهرستی از 14 طرف خرید و 11 جنبه منفی منتشر کرده است. برخی از موسساتی که به قرارداد ادغام مایکروسافت با اکتیویژن رای مثبت دادند، احساس کردند که این خرید به مایکروسافت اجازه می دهد تا بهتر با سونی و نینتندو رقابت کند. برخی از مروجین نیز گفته اند که ادغام به رقابت آسیبی نمی رساند، زیرا مایکروسافت قول داده است که محتوایی مانند Call of Duty انحصاری نخواهد شد.
مدتی پیش، تنظیم کننده بازار بریتانیا در تحقیقی درباره خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت، نظر عمومی را خواستار شد و اکنون نتایج آن منتشر شده است.
همچنین بحث شد که در واقع ارائه خدمات Call of Duty در گیم پس برای رقابت در بازار بازی مفید است و امکان دسترسی به بازی ها را با قیمت کمتر برای مشتریان فراهم می کند.
چه فکری در این باره دارید؟
تنظیم کننده بازار بریتانیا به دقت در حال بررسی و تجزیه و تحلیل قرارداد خرید Activision Blizzard با مایکروسافت است. چندی پیش این رگولاتور در قالب تحقیقاتی نظر نهادهای عمومی صنعت بازی را در خصوص قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن جویا شد. نتیجه این نظرسنجی را می توانید از زبان نظارتی ذکر شده در زیر بخوانید:
تحریریه ICTNN شبکه خبریاز 2100 ایمیل ارسال شده، تقریباً سه چهارم به ادغام رای مثبت دادند و یک چهارم کمی با آن مخالفت کردند. بخش کوچکی از نهادهای ذکر شده نظر خاصی در مورد قرارداد نداشتند و رای بی طرف صادر کردند.