ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
برای کاهش این مشکلات، وزارت ارتباطات به عنوان رئیس کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت با همکاری اعضای این کارگروه تلاش کرد تا با همکاری نزدیک با پلتفرم ها، نوعی همدلی در این شرایط شکل دهد. و دستگاه های اجرایی که دارای قابلیت های قانون محور هستند و مردم می توانند کسب و کارهای آسیب دیده خود را در فضای مجازی بازیابی کنند.
بر اساس این گزارش، در بخش سوم تبلیغات و اطلاع رسانی، پلتفرم ها موظفند با شرایط مشابه در پلتفرم های خارجی، بسته تبلیغاتی رایگان ویژه شرکت ها را تا رسیدن به نصف تعداد فالوورها در اختیار شرکت ها قرار دهند.
با ورود به این سامانه، ابتدا پنج پلتفرم که تاکنون تایید شده اند، مشاهده می شود. در قسمت دیگر این سایت دو عنوان دستگاه و پلتفرم پشتیبانی قابل مشاهده است.
قسمت پشتیبانی پلتفرم پشتیبانی هایی است که پلتفرم ها باید از کسب و کارهای اینترنتی ارائه کنند و می توان به مواردی مانند بازار الکترونیک خرید و فروش، ارائه خدمات مالی و زیرساخت های پرداخت و همچنین تبلیغات و اطلاع رسانی اشاره کرد.
به گفته رئیس سازمان فناوری اطلاعات، این سامانه قرار است از یک سو توانمندی های بسترهای داخلی را بیان کند و از سوی دیگر بازخورد شرکت های دستگاه ها و پلتفرم ها را منعکس کند و چالش موجود را حل کند. به شکل یک فروشگاه امیدواریم با ظرفیتی که ایجاد شده و با پیوند تنگاتنگی که بین دستگاه های اجرایی، پلتفرم ها و شرکت ها در حوزه فضای مجازی ایجاد می شود، فضا برای مردم و کسب و کارها در اقتصاد دیجیتال آسان تر و امیدوارکننده تر شود.
توجه داشته باشید که در قسمت آخر سایت 1649 هر یک از پلتفرم های مورد تایید جزئیات پیشنهاد پشتیبانی خود از شرکت های اینترنتی را اعلام کردند.
در بخش بازار الکترونیک، پلتفرمها علاوه بر ارائه تسهیلات بازار الکترونیک برای خرید و فروش و نمایش کالا و خدمات و سایر امکانات بازار در رقابت با یکدیگر، موظفند بستههای تبلیغاتی ویژه شرکتهایی را که تعداد مشترکان آنها نصف است، ارائه کنند. زمانی که در سکوهای خارجی حضور داشتند. رسیدن
به همین دلیل است که از مهرماه امسال تلاش های زیادی در داخل دبیرخانه کارگروه اقتصاد دیجیتال و نمایندگان این کارگروه انجام شده که منجر به تدوین آیین نامه ای با 14 ماده و 30 نوع حمایت شده است. و این آیین نامه با توجه به تاکید رئیس جمهور با سرعت بالا و خارج از تشریفات اداری و این آیین نامه پس از تصویب رئیس جمهور در نیمه آبان ماه توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.
به گزارش ICTNN، در ابتدای مهرماه سال جاری بر اساس تصمیمات مراجع ذیصلاح امنیتی، محدودیت هایی برای برخی پلتفرم های خارجی ایجاد شد که باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم و شرکت ها در حوزه اقتصاد دیجیتال شد.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور پیامی در پیام رسان داخلی گفت: به صاحبان شرکت های فعال در فضای مجازی و کاربران آنها اطمینان می دهم که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر نهادهای متولی این طرح هستند. برای بهترین و دقیق ترین اجرای این آیین نامه اعمال خواهد شد.
هدف سامانه 1649 و مرکز تماس برقراری ارتباط با شرکتهای فعال در اقتصاد دیجیتال و اطلاعرسانی آخرین مصوبات و بخشنامههای نهادهای ذیربط در چارچوب مقررات پشتیبان پلتفرمها و شرکتهای اقتصاد دیجیتال است. و ثبت شکایات از دستگاه ها و پلتفرم های مربوطه و پیگیری آنها از دیگر اهداف این پیست پایگاه و مرکز است.
همچنین در بخش ارائه خدمات مالی و زیرساخت پرداخت اعلام شد که پلتفرمها موظف به ارائه خدمات پرداخت آنلاین از جمله حساب امانی، خرید اعتبار، پسپرداخت و پرداخت مدت دار به شرکتها هستند.
چه خدماتی در سامانه 1649 ارائه می شود؟
در همین راستا ششم آذرماه با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، سامانه و مرکز تماس حمایت از کسب و کارها در اقتصاد دیجیتال رونمایی شد.
مهدی مظفری، مدیرکل نظارت و تسهیل شرکتها در خصوص جزئیات این سامانه گفت: سامانه ۱۶۴۹ علاوه بر پایگاه الکترونیکی «وضعیت حمایت از بسترها و کسبوکارهای اقتصاد دیجیتال» است. تایید شده توسط کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، به اطلاع می رساند این خبر در قالب یک مرکز تماس با همین شماره نیز آماده ارائه خدمات و پیگیری درخواست های پلتفرم ها و شرکت ها می باشد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری