پس از انتشار Shattered Space، اولین بسته الحاقی Starfield، تاد هاوارد این سوال را مطرح کرد که آیا افزودن وسایل نقلیه به بازی از طریق بهروزرسانی رایگان پیشنمایش تصمیم درستی بوده است یا خیر. این شک نتیجه بازخورد طرفداران بازی پس از تجربه این DLC بود.
Shattered Space با نقدهای متوسطی مواجه شد. یکی از شکایاتی که طرفداران از این بسته الحاقی داشته اند، عدم وجود ویژگی های جدید در محتوای آن است. این باعث میشود هاوارد احساس کند اضافه کردن توانایی رانندگی با وسایل نقلیه قبل از انتشار Shattered Space ممکن است تصمیم بدی باشد.
به گفته فیل اسپنسر در مصاحبه با Game File، هاوارد نگران بود که افزودن وسیله نقلیه به عنوان یک به روز رسانی رایگان تصمیم بدی است. اسپنسر گفت:
من و تاد در مورد فضای شکسته صحبت می کردیم. Starfield یکی از آن بازیهایی است که من ساعتهای زیادی را صرف آن کردهام و واقعاً دوستش دارم، اما در طول سالها ویژگیهایی را منتشر کرد و سپس یک بسته الحاقی منتشر کرد.
او نظرات طرفداران در مورد رویکرد Bethesda به محتوای جدید Starfield را برجسته کرد و توضیح داد که این موضوع باعث شد هاوارد تصمیم خود را زیر سوال ببرد:
من فکر میکنم برخی از بازخوردها در Shattered Space این بود: «ما ویژگیهای بیشتری میخواستیم» و او چنین گفت: «خب، آیا باید صبر میکردیم و بعداً وسایل نقلیه را اضافه میکردیم؟»
هاوارد فکر می کرد که نگه داشتن وسیله نقلیه برای Shattered Space می تواند به بهره وری بیشتر آن کمک کند. خوشبختانه، استارفیلد هنوز هم محتوایی دارد. هاوارد قبلا گفته بود که امیدوار است بستههای الحاقی سالانه بازی را برای مدت طولانی ببیند و تیم Unhood در حال کار بر روی DLC بعدی است.