در حال حاضر، هیچ شکی وجود ندارد که نینتندو موفق ترین در بین سه سازنده اصلی کنسول است. کنسول نینتندو سوییچ در حال حاضر بیشترین حجم فروش، بهترین مجموعه عناوین شخص اول و شاید متنوع ترین کاربران را دارد.
به دنبال دستاوردهای نینتندو، بررسی رویکرد این شرکت در تجارت جالب است. به گفته طراح معروف بازی Shigeru Miyamoto، فروش یک میلیون نسخه از عناوین موفقیت بزرگی برای این شرکت نیست. با این حال، نینتندو فقط هر سه تا پنج سال یک بار به یک موفقیت بزرگ نیاز دارد.
به طور خاص، میاموتو توضیح داد که معیار موفقیت عظیم نینتندو زمانی است که یک بازی 30 میلیون نسخه بفروشد. در عین حال، این شرکت انتظار ندارد هر عنوانی به چنین آماری دست یابد.
او همچنین خاطرنشان کرد که از نظر نینتندو، شکستن چنین رکوردهایی به تنهایی به منزله موفقیت نیست، زیرا توسعه دهندگان در تلاش برای دستیابی به بالاترین استانداردها هستند. به همین دلیل است که شرکت ژاپنی، اگرچه اغلب با عناوین کوچکتر آزمایش می کند، به ندرت به یک محصول متوسط رضایت می دهد.
اگر بتوانیم هر سه تا پنج سال یک ضربه بزرگ داشته باشیم، برای ما کافی است.
–شیگرو میاموتو
توجه داشته باشید که 4 بازی نینتندو در نسل فعلی به چنین آماری دست یافته اند:
- Mario Kart 8 Deluxe (61.97 میلیون نسخه)
- Animal Crossing: New Horizons (45.36 میلیون نسخه)
- Super Smash Bros. Ultimate (34.22 میلیون نسخه)
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild (نسخه 31.85)
البته سری بازی های پوکمون که به راحتی می تواند 30 میلیون نسخه بفروشد، در این لیست نیست.
علاوه بر این، بیش از 18 میلیون نسخه از The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom فروخته شده است و انتظار می رود به زودی به 30 میلیون نسخه برسد. به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت های بازی، نینتندو بسیار مورد احترام است و همیشه به انحصار و نوآوری پایبند است.
نینتندو از تجارت خود بسیار راضی است. به نظر می رسد تا زمانی که برخی از بازی های آنها 30 میلیون نسخه بفروشند، جای نگرانی ندارند.