یکی از بنیانگذاران Naughty Dog می گوید فروش استودیو به سونی تصمیم درستی بود. پس از 20 سال، این شخص معامله مذکور را به عنوان یک سناریوی برد-برد می بیند.
اندرو گاوین در مصاحبه اخیر خود گفت که ساخت یک بازی در اوایل دهه 80 فقط 50000 دلار نیاز داشت. بعدها، بین سال های 1994 تا 1996، با بازی Crash Bandicoot، این رقم به بیش از 1 میلیون دلار رسید و با خلق Jak and Daxter در سال 2001، هزینه ها از کنترل خارج شد و به بیش از 15 میلیون دلار رسید.
فروش استودیو به سونی فقط برای تضمین آینده مالی Naughty Dog نبود و با نگاهی به گذشته متوجه میشویم که تصمیم درستی بوده است.
Naughty Dog باید توسط سونی خریداری می شد تا با بودجه بالا به ساخت آثار خلاقانه ادامه دهد. او ادامه می دهد که این مشکل سیستماتیک در طول دو دهه گذشته همه توسعه دهندگان AAA را تحت تاثیر قرار داده است.
امروزه استودیوی ناتی داگ با تمام شکوه و عظمتش تنها به لطف خرید سونی وجود دارد. جزئیات دقیق این معامله مشخص نیست، اما تخمین زده می شود که این معامله در سال 2001 بین 50 تا 200 میلیون دلار برای سونی هزینه داشته باشد.