کودکان اغلب راه والدین خود را دنبال می کنند، اما برای یکی از چهره های نمادین صنعت بازی، کمی متفاوت بود. با شروع آزمایش Super Mario 64، به نظر می رسید که یکی از فرزندان شیگرو میاموتو استعدادهای پدرش را به ارث نبرده است.
Shigeru Miyamoto، خالق افسانه ای Super Mario 64 در مصاحبه ای به تفصیل از روند توسعه بازی مذکور صحبت کرده است. در مورد تست بازی، شیگرو میاموتو توضیح داد که یک گروه 10 نفره از دانشآموزان، از جمله پسر خودش، بخشهای King Bob-omb و Bob-omb Battlefield را تجربه کردند.
متاسفانه پسر شیگرو میاموتو با این بازی مشکل داشت.
با تماشای تلاش های مکرر او برای صعود به سطح غیرممکن، به عنوان یک والدین تعجب کردم: آیا این کودک از مغز خود استفاده می کند؟ (می خندد) خوشبختانه چه بچه ها توانایی داشتند و چه نبودند، مراحل تست موفقیت آمیز بود. سپس از بچه ها نظرشان را درباره بازی پرسیدم و آنها گفتند که سرگرم کننده است و می خواهند دوباره امتحان کنند.
مواردی از این دست باعث شد Shigeru Miyamoto و Nintendo روی سرگرم کننده کردن بازی ها تمرکز کنند. شیگرو میاموتو ادامه داد:
فکر می کنم این تصور وجود دارد که بازی های دشوار سرگرم کننده نیستند، درست است؟ این فلسفه ای بود که ما در نینتندو به آن پایبند بودیم، اما من به این نتیجه رسیدم که اگر بازی به اندازه کافی لذت بخش باشد (حتی اگر پیشرفت نکنید)، خوب هستید. تا قبل از این بازی شک داشتم که چنین عنوانی لذت بخش باشد.