بر اساس گزارش ها، تلاش های اخیر اپل برای عرضه بازی های AAA مانند Resident Evil 4 Remake بر روی آیفون و آیپد با استقبال خوبی مواجه نشده است.
تجزیه و تحلیل انجام شده توسط Mobilegamer.biz بر اساس آمار Appfigures نشان می دهد که با وجود معرفی این عناوین در کنفرانس های اصلی اپل در سال گذشته، نسخه های iOS Resident Evil 4، Resident Evil Village، Death Stranding و Assassin's Creed Mirage فروش نرفته اند. . خوب
محدود کردن این بازیها به اجرای تنها بر روی دستگاههای iPhone و iPad سطح بالا، مخاطبان بالقوه این عناوین را نسبت به همه کاربران آیفون در وهله اول کاهش میدهد. با در نظر گرفتن این محدودیت، Appfigures تخمین می زند که Assassin's Creed Mirage با وجود داشتن حدود 123000 بار دانلود، تنها حدود 138000 دلار فروش داشته است.
این بازی در ابتدا رایگان است و بازیکنان می توانند به بخش کوچکی از آن دسترسی داشته باشند. با این حال، برای تجربه کامل بازی باید 49.99 دلار بپردازید. این آمار نشان می دهد که احتمالا کمتر از 3000 نفر نسخه کامل بازی را خریداری کرده اند. محاسبات مشابه بر اساس تخمین های Appfigures نشان می دهد که حدود 7000 کاربر iOS رزیدنت اویل 4، حدود 5750 نفر برای Resident Evil Village و حدود 10600 نفر برای Death Stranding.
Mobilegamer.biz اشاره میکند که اینها فقط تخمینهایی هستند و یکی دیگر از تحلیلگران بازار، Appmagic، ارقام بالاتری را ارائه کرده است، اگرچه در مجموع پایین هستند. طبق برآورد Appmagic، Resident Evil 4 و Village به ترتیب 15000 و 34000 نسخه بر روی پلتفرم iOS فروخته اند. این آمار برای Assassin's Creed Mirage حدود 5750 و Death Stranding حدود 23000 نسخه بود.
آندری زوبوف، مدیر محتوای Appmagic، به Mobilegamer.biz گفت که حتی خوش بینانه ترین تخمین ها نیز حاکی از فروش ناامیدکننده این عناوین است و این نوع بازی های کنسولی اساساً با تجربه بازی های موبایلی سازگار نیستند.
زوبوف در این مصاحبه گفت:
این اعداد به هیچ وجه نشان دهنده موفقیت نیستند، به خصوص در مقایسه با فروش بازی های AAA در پلتفرم های داخلی آنها. این بدان معناست که بخش قابل توجهی از پتانسیل درآمدزایی این بازی ها قبلاً محقق شده است و اکنون شاهد درآمدهای بسیار کمتری خواهیم بود.
او ادامه داد:
با نگاهی به پردرآمدترین بازی های موبایل، متوجه می شویم که بسیاری از آنها در اصل عناوین مستقل هستند. این بازیها عموماً کنترلهای سادهتری دارند، سبک هنری منحصربهفرد را بر گرافیک بالا ترجیح میدهند و برای جلسات کوتاهتر بازی مناسب هستند. اینها ویژگی های مشترک بازی های رایگان موبایل موفق هستند.
زوبوف همچنین خاطرنشان کرد که بعید است وضعیت به این زودی ها بهبود یابد. وی خاطرنشان کرد که کاربرانی که توانایی خرید دستگاههای iOS گرانقیمت را دارند، میتوانند یک رایانه شخصی یا کنسول بازی پیشرفته نیز بخرند. بنابراین احتمال خرید این بازی ها در این پلتفرم ها بیشتر است.
او در پایان می گوید:
به نظر من این بازارها حداقل برای مدتی جدا باقی خواهند ماند. گیمرهایی که توانایی خرید گوشی ها و بازی های پرچمدار 50 دلاری را دارند، احتمالاً منابع لازم برای تجربه بازی های رایانه ای و کنسولی را دارند.
از سوی دیگر، گیمرهایی که توانایی خرید دستگاههای مخصوص بازی یا تلفنهای همراه گرانقیمت را ندارند، احتمالاً تمایل کمتری به پرداخت 50 دلار بهصورت یکجا برای یک بازی خواهند داشت.