با ادامه رشد صنعت بازی های ویدیویی، هر سال بازی های بیشتری منتشر می شود. این مشکل به حدی پیش رفته است که پیگیری همه این عناوین غیرممکن است و بسیاری از بازیها به کتابخانه بازیکن میرسند.
برای همه گیمرها، به خصوص کاربران استیم، تجربه نکردن یک بازی عادی تلقی می شود. طبق یک مطالعه، مشخص شد که تقریباً 19 میلیارد بازی توسط کاربران Steam ساخته شده است که هرگز آنها را بازی نکرده اند. از آنجایی که پلتفرم رایانه شخصی یکی از مهمترین بخشهای صنعت بازی است، ارائه بازیهایی که هرگز چاپ نمیشوند، به درآمدزایی سالانه برای این صنعت کمک زیادی میکند.
در واقع گیمرها ممکن است حتی زمانی برای تجربه عناوین جدید نداشته باشند، اما به دلیل هیجانی که همیشه پیرامون معرفی و عرضه چنین بازی هایی وجود دارد، وسوسه به دست آوردن آن ها می شوند.
در نتیجه، گیمرها عناوینی را می خرند که هرگز بازی نمی کنند. به عنوان مثال باید به بسته الحاقی بازی Elden Ring که اخیرا منتشر شده است اشاره کرد و بسیاری از بازیکنان جدید به دلیل اشتیاق ایجاد شده توسط Shadow of the Erdtree تصمیم گرفته اند ماجراجویی خود را با اثری از استودیوی FromSoftware آغاز کنند.
این گروه از بازیکنان به سرعت متوجه شدند که بازیهای استودیوی FromSoftware چقدر سخت است. علاوه بر این، بازیهای جدید طولانیتر و طولانیتر میشوند و به نظر میرسد برای کاربران رایانههای شخصی دشوار است که وارد یک ماجراجویی چند ساعته شوند.
علاوه بر این، بیشتر گیمرها از عناوین متمرکز بر خدمات بهره مند خواهند شد. بنابراین، حتی اگر چندین عنوان مختلف را خریداری کنند، باز هم سعی می کنند ماجراجویی را در عناوین مورد علاقه خود ادامه دهند.
با توجه به تخفیف هایی که پلتفرم های مختلف و به ویژه Steam برای عناوین مختلف ارائه می دهند، بعید است که شاهد عناوین ناتمام یا حتی تست نشده در کتابخانه بازیکنان نباشیم. با این حال، اکثریت مردم قصد دارند از ادامه چنین وضعیتی جلوگیری کنند.